Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Er 14 og 17 for stor aldersforskjell?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hva så om dem har forskjellige mål? har han sagt noe om forhold feks? hva om han tenker Friends with benefits? --> PK?

Uansett hva det gjelder så vil de nok være ganske forskjellige, men for all del, seksuell nytelse unner jeg alle, selv om det kan være enklere for den 17år gamle gutten å manipulere den 14år gamle på grunn av aldersforskjellen og alt det medfører. De har ikke samme erfaringer, samme ferdigheter, osv, noe som de eldre fint kan utnytte til sin fordel. Det er kanskje det eneste jeg kan påpeke som kan være bekymringsverdig.

Forstår bare ikke hvorfor det alltid er snakk om den andre manipulere den andre osv, så lite tro i menneskeheten?

Undervurdering av unge mennesker, men for all del, bare tro at det er sånn, hvorfor skal jeg bry meg egentlig, for mine egne erfaringer sier annet, men jeg tror ikke det nødvendigvis er sånn med alle, selvom jeg har erfaring med noe.

"My Mind, My Cock, My Cunt, My Choice - Mind yer Own !"

Endret av Yoshii
Lenke til kommentar

Forstår bare ikke hvorfor det alltid er snakk om den andre manipulere den andre osv, så lite tro i menneskeheten?

Undervurdering av unge mennesker, men for all del, bare tro at det er sånn, hvorfor skal jeg bry meg egentlig, for mine egne erfaringer sier annet, men jeg tror ikke det nødvendigvis er sånn med alle, selvom jeg har erfaring med noe.

"My Mind, My Cock, My Cunt, My Choice - Mind yer Own !"

Da er det nok du som undervurderer mennesket. Everybody lies, og alle kan for den rette gevinsten bli den største drittsekken. Sånn er det bare, selv om de ikke absolutt gjelder alle.

Lenke til kommentar

Skjønner hva du mener, men at unge folk automatisk blir lurt stemmer jo ikke, for den rette gevinsten`? ok, sex kan være bare sex, ikke noe mer.

Igjen, redegjør for synet ditt. Mener du at 14-årige jenter alltid er mer modne enn 14-årige gutter? Mener du at de som tror de er modne faktisk er det? Eller er du enig i det jeg sier, det er bare ikke det verste du vet?

Fortell meg hva du vil poengtere her. Du vil bli nødt til å bruke minst to setninger.

Ser jo at du prøver deg, kjenner den typen godt, tror mange andre kan være enig i det.

Lenke til kommentar

Skjønner hva du mener, men at unge folk automatisk blir lurt stemmer jo ikke, for den rette gevinsten`? ok, sex kan være bare sex, ikke noe mer.

Jo men det er så mye som kan skje, det er det eneste jeg sier. Sex kan innimellom bare være sex, men bare se f.eks på hvor mange VOKSNE som har feil oppfatning av akkurat samme situasjon, hvor mange voksne som utnytter hverandre seksuelt og på andre vis. Hvorfor skulle tenåringer som nettopp har ''oppdaget'' dette holdt seg unna det? Spesielt siden de mest sannsynlig har så lite erfaring med hva som faktisk skjer etterpå.

Lenke til kommentar

Igjen, redegjør for synet ditt. Mener du at 14-årige jenter alltid er mer modne enn 14-årige gutter? Mener du at de som tror de er modne faktisk er det? Eller er du enig i det jeg sier, det er bare ikke det verste du vet?

Fortell meg hva du vil poengtere her. Du vil bli nødt til å bruke minst to setninger.

Ser jo at du prøver deg, kjenner den typen godt, tror mange andre kan være enig i det.

Prøver meg på hva?

Du kan tydeligvis ikke kommunisere på et tilfredsstillende nivå. Kom tilbake når du har et skikkelig svar.

For øvrig kan jeg si at det ikke handler om å lure noen, men 14-åringer kan være sårbare og ser ikke alltid konsekvensene av valgene sine, selv om de er med på det. Det er i den perioden av livet man utvikler seg mest. En 17-åring har vesentlig mye mer livserfaring, selv om jeg ikke tror at alle 17-åringer bevisst er ute etter å manipulere yngre folk.

En annen ting som kan spille en rolle for deres egen del, er at de er i forskjellige faser i livet. Dette er antakelig snakk om en gutt som går på Vg2 og en gutt i 9. klasse. Disse har forskjellige prioriteringer og mål. 17-åringen drar kanskje ut på fest i helga, mens 14-åringen foretrekker TV-spill. Det kan fungere, men det vil kreve litt innsats.

Lenke til kommentar

Sex har ettervirkninger, og de er forskjellige for alle sammen.

Hva slags tenker du på?

Tja si det, er jo akkurat det som ødelegger for noen, det du får høre etterpå, åh åh fan jeg hadde sex med en som var 20, jeg var bare 14 buhuu, jeg skjønte ikke han bare var etter fitta mi buhu, men vent litt, var det virkelig sånn, mener og huske at det var deilig og få kuk, det var jo ikke noe anna jeg var ute etter, jaja, men alle andre sier at det var galt så var det vel det, får vel ta og anmelde han, så får jeg jo erstatning også.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Hva slags tenker du på?

F.eks den emosjonelle. Noen som først kun er ute etter sex kan føle en nærmere tilknytning til personen man hadde sex med etterpå, og kan f.eks ta det ille at den andre parten ikke føler det samme.

Man burde ta med det i seksualundervisningen på grunnskolen da det er like viktig som alt annet.

Lenke til kommentar

F.eks den emosjonelle. Noen som først kun er ute etter sex kan føle en nærmere tilknytning til personen man hadde sex med etterpå, og kan f.eks ta det ille at den andre parten ikke føler det samme.

Det utskilles oxytocin når man har sex - det samme stoffet som når man blir forelsket. Så ja, der er jeg enig.

Siden det er snakk om forhold ville jeg ikke ansett dette som et stort problem, bare hvis det er et knullevenneforhold.

Lenke til kommentar

Hva slags tenker du på?

Man burde ta med det i seksualundervisningen på grunnskolen da det er like viktig som alt annet.

Ja ødelegge dem enda mer mer emosjonelle piss prat, ja det kommer til og løse Broken heart problemene de få ungjente kanskje får etter og ha hatt sex med eldre gutter feks.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...