Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Er 14 og 17 for stor aldersforskjell?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hadde du vært gutt og 17 år, og han hadde vært jente på 14, ville det vært "bedre" fordi jenter ofte modnes raskere enn gutter i denne alderen. Når dere begge er gutter er jeg skeptisk fordi jeg mener å huske at jeg selv modnet ekstremt fra 14 år til 17 år.

Men selvfølgelig, det er jo helt individuelt. Så lenge begge vet hva de begir seg med på, stiller jeg meg enig med Pivotal.

Lenke til kommentar

Hadde du vært gutt og 17 år, og han hadde vært jente på 14, ville det vært "bedre" fordi jenter ofte modnes raskere enn gutter i denne alderen.

Der er jeg uenig.

Det verste jeg vet er 14 år gamle jenter som mener at de er mer modne enn sine jevnaldrende gutter, for det er de ikke.

For å svare på spørsmålet: Ja, det er litt forskjell. Vent et år eller to er mitt råd.

• Liker 2
Lenke til kommentar

Det er stor forskjell. Tenk deg prioriteringene til en ''vanlig'' 14åring, kontra prioriteringene til en ''vanlig'' 17åring, selv om disse begynner å bli litt diffuse selv. Alle vil jo bli voksen så fort som mulig nå om dagen.. som om det er noe å streve etter, egentlig.

Må også huske på at en 14åring og 17åring er i konstant forandring, de er i hver sin utviklingsfase og har nok helt forskjellige mål, f.eks.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Hadde du vært gutt og 17 år, og han hadde vært jente på 14, ville det vært "bedre" fordi jenter ofte modnes raskere enn gutter i denne alderen.

Der er jeg uenig.

Det verste jeg vet er 14 år gamle jenter som mener at de er mer modne enn sine jevnaldrende gutter, for det er de ikke.

For å svare på spørsmålet: Ja, det er litt forskjell. Vent et år eller to er mitt råd.

Der er jeg uenig, det verste jeg vet er sånne som du, som tror at alle er lik.

Endret av Yoshii
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Det er stor forskjell. Tenk deg prioriteringene til en ''vanlig'' 14åring, kontra prioriteringene til en ''vanlig'' 17åring, selv om disse begynner å bli litt diffuse selv. Alle vil jo bli voksen så fort som mulig nå om dagen.. som om det er noe å streve etter, egentlig.

Må også huske på at en 14åring og 17åring er i konstant forandring, de er i hver sin utviklingsfase og har nok helt forskjellige mål, f.eks.

Hva så om dem har forskjellige mål? har han sagt noe om forhold feks? hva om han tenker Friends with benefits? --> PK?

Endret av Yoshii
Lenke til kommentar

Ser du ikke det?

Lenke til kommentar

Igjen, redegjør for synet ditt. Mener du at 14-årige jenter alltid er mer modne enn 14-årige gutter? Mener du at de som tror de er modne faktisk er det? Eller er du enig i det jeg sier, det er bare ikke det verste du vet?

Fortell meg hva du vil poengtere her. Du vil bli nødt til å bruke minst to setninger.

Lenke til kommentar

jeg blåser i om at begge er gutter, begge er jenter eller om det er en jente og en gutt.. I seg selv er det ikke en stor aldersforskjell, en helt vanlig aldersforskjell (3år). Men! Ene parten er under den seksuelle lavalderen, den andre er over... Skeptisk.

Lenke til kommentar

Hva så om dem har forskjellige mål? har han sagt noe om forhold feks? hva om han tenker Friends with benefits? --> PK?

Uansett hva det gjelder så vil de nok være ganske forskjellige, men for all del, seksuell nytelse unner jeg alle, selv om det kan være enklere for den 17år gamle gutten å manipulere den 14år gamle på grunn av aldersforskjellen og alt det medfører. De har ikke samme erfaringer, samme ferdigheter, osv, noe som de eldre fint kan utnytte til sin fordel. Det er kanskje det eneste jeg kan påpeke som kan være bekymringsverdig.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...