Framerate Skrevet 11. august 2003 Del Skrevet 11. august 2003 jeg har tenkt og bygge en ny pc men dette tilbudet hos elkjøp gjorde det billigere og la være! Egenskaper - HP PA784 Prosessortype Intel Pentium IV CPU hastighet (GHz) 2.8 RAM (type) DDR-SDRAM, PC 266 RAM (Mb) 512 Cache i Kb. 512 Harddisk størrelse i gigabyte (GB) 160 Harddisk hastighet i rpm 7200 Lydkort type Creative SoundBlaster Audigy Lydkort integrert eller frittstående Lydkort i bit 24 Høyttalertype Freestanding Subwoofer Grafikkort type ATI Radeon 9700 Grafikkort størrelse i Mb 128 Grafikkortets arkitektur agp Grafikkort integrert eller frittstående Free-standing Tv utgang LAN kort type 10/100Mbit Modem type Analog (56k) Kombinert eller separat DVD/Brenner Separat CD-ROM hastighet DVD hastighet 16 Brenner hastighet (skriv, overskriv og les) 12x10x32x DVD skriv og overskriv hastighet 2,4x2,4x8x Diskett stasjon PCI porter (Totalt) 3 Ledige PCI porter 1 AGP porter (Totalt) 1 Ledige AGP porter 0 USB (Totalt) 5 FireWire (IEEE 1394) Operativsystem Win XP Home Edition Medfølgende programvare MS® Works Suite 2003: MS® Word 2002, MS® Works 7.0, MS® Encarta® World Atlas 2003 (engelsk), MS® Picture It® Photo 7.0 (engelsk), MS® AutoRoute Express 2002 (engelsk), MS® Internet Explorer, MS® Outlook® Express, Adobe Acrobat! Reader 5.0, Veritas RecordNow, InterVideo, WinDVD, Sonic MyDVD, Pinnacle Studio DV, Norton Antivirus 2002 (90 dagers live oppdatering) Tastatur type Trådløst Type mus Trådløst Høyde i centimeter 39 Dybde i centimeter 37 Bredde i cm 21 vekt i kilo 12.9 Tilbudet fant jeg på www.elkjop.no Er dette et bra tilbud eller er det bare jeg som er blit lurt? Lenke til kommentar
overLoad Skrevet 11. august 2003 Del Skrevet 11. august 2003 Tilbudet er bra det. Koster en del mer å bygge samme pc hos komplett med samme spec og software. Lenke til kommentar
Muffinman Skrevet 11. august 2003 Del Skrevet 11. august 2003 PC 266 ram? Her lukter det flaskehals lang vei. Når det er så utdatert ram er det sikkert et hovedkort med utdatert brikkesett også. Dette ville jeg ikke kjøpt nesten uansett pris. Lenke til kommentar
picachu Skrevet 11. august 2003 Del Skrevet 11. august 2003 litt andre spesifikasjoner på hp sin side, bla. 533 brikkesett utdrag fra pdf-filen : Intel® Pentium® 4 – 2.8GHzIntel® i845G-brikkesett 533MHz Front Side Bus-hastighet Nivå 2-cache 512 kB 160GB Ultra DMA-harddisk (7200rpm) inkl. 4 GB partisjon for systemgjenoppretting DVD-rom-stasjon 16x maks. hp dvd-brenner +R/+RW 3,5'', 1,44 MB diskettstasjon 6i1 universell minnekortleser i tillegg • hp dvd-brenner +R/+RW • Bluetooth • Grensesnitt IEEE 1394 • ATI® Radeon™ 9700 • Creative Sound Blaster® Audigy • Aktive stereohøyttalere med subwoofer Synes ikke det så så verst ut, men skjermen er vel ikke mye å snakke om. (hp pavilion mx70 CRT) Lenke til kommentar
Framerate Skrevet 11. august 2003 Forfatter Del Skrevet 11. august 2003 oops!! glemte og skrive prisen! tabbe!! hele pakken uten sjerm koster 9995.- tenkte og kjøpe medion tft/lcd 18,1" sjerm til 3995 til sammen en 13980,- :wink: Lenke til kommentar
stian-hg Skrevet 11. august 2003 Del Skrevet 11. august 2003 PC 266 ram? Her lukter det flaskehals lang vei. Når det er så utdatert ram er det sikkert et hovedkort med utdatert brikkesett også. Dette ville jeg ikke kjøpt nesten uansett pris. DDR266 (PC2100) minne utgjør ingen flaskehals i dette systemet, det er akuratt passe faktisk. Brikkesettet er heller ikke utdatert på noen måte, det er bare ikke det aller nyeste. Er dette et bra tilbud eller er det bare jeg som er blit lurt? Tilbudet er meget bra! Lenke til kommentar
LoS Skrevet 11. august 2003 Del Skrevet 11. august 2003 Som sagt tidligere er ikke rammen noen flaskehals, det holder akkurat. Det er sikkert massevis av sperrer og andre greier for overklokking, hvis man skal overklokke det systemet så blir rammen flaskehalsen, sant nok. Den pc'n så ganske god ut. Får nesten lyst til å kjøpe meg Men nei, har alt fra før. Jeg kan anbefale den pc'n der til folk som ikke overklokker og vil ha en relativt god spille maskin med tanke på at det er Radeon 9700 Og godt nok med ram, 512 holder til det meste idag Lenke til kommentar
Npt Skrevet 11. august 2003 Del Skrevet 11. august 2003 Medion skjermen er KNALLGOD Lenke til kommentar
m-kane Skrevet 11. august 2003 Del Skrevet 11. august 2003 Mja.... PC2100 RAM er nå bare halvparten av båndvidden CPU har. Hadde det vært et granite bay brikkesett hadde 2100 vært toppers. Men på et 845G er det en begrensende faktor. Var nå billig okke som da.... Lenke til kommentar
Barry White Skrevet 11. august 2003 Del Skrevet 11. august 2003 elkjøp har i d siste kommet seg på tilbud, og de matcher komplettdata og psdata og andre, samtidig med at det er fraktfritt og kanskje enklere support, gjør elkjøp til et godt alternativ til netthandel Lenke til kommentar
Spragleknas Skrevet 11. august 2003 Del Skrevet 11. august 2003 Hehe ... ser hva du mener ... og er nok litt enig... men noen mener nok at du bannet i kirken nå Lenke til kommentar
Framerate Skrevet 12. august 2003 Forfatter Del Skrevet 12. august 2003 takk for alle svarene :wink: er det mulig og bytte ut ramen med et bedre et som blir kjøpt hos psdata eller komplett?? igen takk for svar, la nye komme! Lenke til kommentar
Smirnoff Skrevet 12. august 2003 Del Skrevet 12. august 2003 P4-2.8 + PC2100 DDR minne = flaskehals Ikke allverdens flaskehals, men man mister ytelse. Lenke til kommentar
Barry White Skrevet 12. august 2003 Del Skrevet 12. august 2003 er bare å kjøpe ny ram det, men vent litt med komplett. prisene har skutt i været! kan hende elkjøp ikke liker det i forhold til service da mn. og husk... ikke sett pc2100 og f.eks. pc3200 sammen! da yter pc3200 d samme som pc2100 brikken og husk, når du driver og mekker pc, særlig ram, bør du kjøpe deg et antistatisk armbånd Lenke til kommentar
Eriond Skrevet 12. august 2003 Del Skrevet 12. august 2003 Tilbudet er BRA. Ram'en er akkurat passe til det brikkesettet, som mange har sagt før meg her. tror ikke at det ville bli de store forskjellene på ytelsen med annen ram i den maskinen. Det jeg ikke liker med Hp maskiner, er all tilpassingen de har gjort. Mulighetene til å fikse og trikse er mye mindre enn på en pc som man bygger selv. Eller kjøper ferdig fra Komplett / Ps. Men for all del. Det er en bra "ignorant" pc, og prisen var bra. Lenke til kommentar
JohndoeMAKT Skrevet 12. august 2003 Del Skrevet 12. august 2003 Det eneste var jo at det bare er 3 PCI plasser, og to blir tatt opp av lydkort og NIC. Og å si "2.8 + PC266 = flaskehals" er jo ikke nødvendig, fordi det blir jo samme flaskehals samme om det er en 1.6GHz eller en 2.8GHz. Og denne flaskehalsen har P4 brukere levd med i to år, så jeg tror han overlever. Lenke til kommentar
Sandiz Skrevet 12. august 2003 Del Skrevet 12. august 2003 Hmm ja ser bra ut det tilbudet der ja menneh jeg syntes nå det er morsomere å bygge selv og se resultatet etterpå. Kansje dette har noe med at jeg var veldig glad i lego når jeg var mindre ^^ Men det er opp til deg og det er nokk ganske kjekt med garanti osv overaskene bra tilbud faktisk -Sandiz- Lenke til kommentar
olerype Skrevet 12. august 2003 Del Skrevet 12. august 2003 Det er sikkert et bra tilbud,- men jeg vil allikevel komme med noen innvendinger mot HP. Jeg har i det siste prøvd å oppgradere en HP Pavalion 8525-maskin, noe som viste seg nesten helt umulig. Maskinen bygger på et ASUS-kort, men det bygget på lisens,- altså etter HP`s krav. Det heter P2B-VT og er ikke oppført på ASUS hjemmesider. Bios-oppdatering er derfor umulig (fant ingenting på HP`s sider heller) Den er ufattelig kresen på rambrikker,- jeg måtte bruke originale HP-brikker som jeg tilfeldigvis hadde liggende. Alt annet fikk maskinen til å fryse. Under formartering takket harddisken for seg,- slik at den måtte skiftes. HP er veldig opptatte av design,- slik at å få ut den 5,25-disken (!) tok sin tid. Maskinen ble levert med onboard-skjermkort på 8MB (!). Heldigvis ser jeg at HK har AGP-port og kjøper et billig skjermkort. Prøver først å disable onboardkortet i bios og XP, men det er ikke mulig,- maskinen fryser når AGP-kortet settes inn. Ok, ser etter andre løsninger, som f.eks. en jumper som kan disable onboardkortet. Heldigvis finner jeg informasjon om en VGA-jumper ved bruk av AGP-porten. Men jeg ble lang i masken når jeg lokaliserte punktet på HK hvor jumperen skulle ha vært plassert..... HP har fjernet den muligheten ved å lodde bort den jumperen og "låst" maskinen på onboard-kortet. Derfor,- oppgradering/reperasjon av HP-maskiner,- kan være svært så vanskelig !! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå