sikotryne Skrevet 24. oktober 2011 Del Skrevet 24. oktober 2011 Bare et tips til dere som savner et piratparti i Norge: Venstre er et liberalistisk parti som har mye av det samme synet som piratpartiet på sensur, dld og annet som er viktig for et levende demokrati :-) Venstre er desverre for vidåpne grenser. Uaktuelt for meg. Jeg hadde lett stemt på et norsk piratparti ja. Vi HAR sensur av internett i Norge, og sterke krefter jobber for å utvide sensuren, samt øke overvåkning etc.etc. Vi er på feil vei og det fort! 2 Lenke til kommentar
sikotryne Skrevet 24. oktober 2011 Del Skrevet 24. oktober 2011 Bare et tips til dere som savner et piratparti i Norge: Venstre er et liberalistisk parti som har mye av det samme synet som piratpartiet på sensur, dld og annet som er viktig for et levende demokrati :-) Venstre er desverre for vidåpne grenser. Uaktuelt for meg. Jeg hadde lett stemt på et norsk piratparti ja. Vi HAR sensur av internett i Norge, og sterke krefter jobber for å utvide sensuren, samt øke overvåkning etc.etc. Vi er på feil vei og det fort! Lenke til kommentar
daffyd Skrevet 24. oktober 2011 Del Skrevet 24. oktober 2011 Bare et tips til dere som savner et piratparti i Norge: Venstre er et liberalistisk parti som har mye av det samme synet som piratpartiet på sensur, dld og annet som er viktig for et levende demokrati :-) Venstre er desverre for vidåpne grenser. Uaktuelt for meg. Jeg hadde lett stemt på et norsk piratparti ja. Vi HAR sensur av internett i Norge, og sterke krefter jobber for å utvide sensuren, samt øke overvåkning etc.etc. Vi er på feil vei og det fort! Jeg er 100% enig i alt relatert til sensur, og da er p.t. Venstre det eneste reelle valget for oss som er av samme opfatning. Når det gjelder vidåpne grenser, så er jeg ikke helt sikker på om jeg følger deg, men det er uansett en avsporing som kommer til å føre til endeløse diskusjoner som _IKKE_ er relatert til piratpartiet! :-) (Så sikkert best å ikke følge den videre akkurat her :-) ) Lenke til kommentar
Din_Laban Skrevet 24. oktober 2011 Del Skrevet 24. oktober 2011 Et piratparti kommer neppe en gang til å havne over sperregrensen ved et Stortings-valg. Barnehager, helse, Politi, skatt- og avgifter, eldreomsorg mm. har mye større oppmerksomhet i dette landet enn f.eks. DRM. Lenke til kommentar
sikotryne Skrevet 25. oktober 2011 Del Skrevet 25. oktober 2011 Ja, og når folk begynner å skjønne at det er noe som heter digital frihet også så er det for sent Helt utrolig hva folk godtar av overvåkning så lenge det ikke er synlig. Media er også en bunt nyttige idioter som søpler ned mediebildet med "nyheter" om Britney, Jakten-reality, Rihanna etc istedet for å skrive om noe så viktig som ACTA, DLD, Patriot Act og alt annet "mainnskit". Lenke til kommentar
GullLars Skrevet 27. oktober 2011 Del Skrevet 27. oktober 2011 <...>Media er også en bunt nyttige idioter som søpler ned mediebildet med "nyheter" om Britney, Jakten-reality, Rihanna etc istedet for å skrive om noe så viktig som ACTA, DLD, Patriot Act og alt annet "mainnskit". En smule off topic, men uansett Etter jeg fullførte exphil reflekterte jeg litt, og fant ut at jeg er likegyldig til 3 kategorier av ting. Sladder (inkluderer kjendiser og reality serier), overtro (inkluderer organisert aka. relgion), og sport. Om man fjerner dette fra nyhetsbildet sitter man igjen med 10-20%, der mesteparten er diverse ting som er "farlige", "sensasjonelle", eller lite betydelige. Lenke til kommentar
Jonta Skrevet 7. november 2011 Del Skrevet 7. november 2011 Politiske partier med et veldig lite partiprogram synes jeg blir feil.«Helt feil»? Hvorfor dét?Få heller folk inn i allerede etablerte partier og gjør om programmet til disse.Terskelen for å gjøre dette er mye høyere. Lenke til kommentar
Spetsnaz Skrevet 25. januar 2012 Del Skrevet 25. januar 2012 Folk i østerrike er like mye tyskere de, og de er eksempelvis ikke med i beregningen. Folk som bor i østerrike er like mye tyskere som folk i USA er engelskmenn... Hva med "hver tiende stemmeberettigede innbygger i tyskland?" Det bor en god del engelskmenn i USA. Lenke til kommentar
Torpedo_Peter Skrevet 21. mars 2012 Del Skrevet 21. mars 2012 (endret) Tror du må gå gjennom logikken din én gang til Spetsnaz. Det er ingen tvil om at det er snakk om én spesifik nasjonalstat; tyskere fra tyskland. Østerrikerere fra østerrike er ikke involvert i denne saken i på noen måte, uansett hvor mye du vil definere etniske demonymer. Edit: Se her havnet jeg i en to måneder død tråd. Never mind. Endret 21. mars 2012 av Torpedo_Peter Lenke til kommentar
Spartapus Skrevet 21. mars 2012 Del Skrevet 21. mars 2012 Ville neppe stemt på dem. Deres politikk kan kun føre til at Tyskland blir et mindre attraktivt område for de selskapene som blir berørt. Det er mange land i verden der filmer, spill og musikk ikke får offisielle utgivelser i det hele tatt fordi det er så liten beskyttelse av eiendomsretten. Virkeligheten er ikke så enkel som at man bare kan gi seg selv rettigheter og tro verden vil rette seg deretter. Jeg er absolutt tilhenger at alle skapere og produsenter av kreative uttrykk skal få betalt for jobben sin, uten at det dermed betyr at jeg er for sensur, overvåkning eller DRM. Venstre er desverre for vidåpne grenser. Uaktuelt for meg. Jeg hadde lett stemt på et norsk piratparti ja. Vi HAR sensur av internett i Norge, og sterke krefter jobber for å utvide sensuren, samt øke overvåkning etc.etc. Vi er på feil vei og det fort! Jeg har snakket med Venstre flere ganger om det her og sagt at de ville tatt et byks på meningsmålingene bare de la fra seg innvandrings- og miljøpolitikken. 1 Lenke til kommentar
sikotryne Skrevet 4. mai 2012 Del Skrevet 4. mai 2012 <...>Media er også en bunt nyttige idioter som søpler ned mediebildet med "nyheter" om Britney, Jakten-reality, Rihanna etc istedet for å skrive om noe så viktig som ACTA, DLD, Patriot Act og alt annet "mainnskit". En smule off topic, men uansett Etter jeg fullførte exphil reflekterte jeg litt, og fant ut at jeg er likegyldig til 3 kategorier av ting. Sladder (inkluderer kjendiser og reality serier), overtro (inkluderer organisert aka. relgion), og sport. Om man fjerner dette fra nyhetsbildet sitter man igjen med 10-20%, der mesteparten er diverse ting som er "farlige", "sensasjonelle", eller lite betydelige. Veldig sent svar, men las innlegget ditt først nå; da mangler du de samme interessene som meg Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg