Gå til innhold

hva er normal temp på NB på 875p kort?

satanjapan

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Nortbridge chipen min ligger konstant på 63° - 65°, uten at det er noe jeg kan få gjort med det.

Jeg har ørten kabinett vifter; to 80mm i front som suger inn, en 80mm i sidedøra som suger inn, to 80mm bak(ved CPU) som blåser ut, en i bånn på strømforsyning(sug) og en bak på strømforsyning(blås), og en 120mm over strømforsyninga igjen som også blåser ut....

Mulig det er noe i veien med sensoren på nb på kortet mitt, for jeg har ingen stabilitetsproblemer.

Samme temp både da jeg brukte MSI's CoreCenter og nå som jeg bruker MotherboardMonitor 5.

-Dette er med aktiv kjøling av northbridge(heatsink/vifte).

[edit]Ser at vi har samme hovedkort; jeg lagde en tråd med samme spørsmål for en tid tilbake fordi jeg synes tempen er for høy[/edit]

Nå skal det sies at det har vært utrolig varmt her siden jeg satte sammen denne PCen for en uke siden, og jeg har sola på vinduene hele ettermiddagen og kvelden uten mulighet for gjennomtrekk i leiligheten...

Lenke til kommentar

jeg har også masse kabinett vifter må vere noe feil med temp sensor på msi sine 875p kort, for en venn har samme kortet bare det er 865 da, men hans ligger på 30 grader hmmmm.. når jeg tar på ribba på mitt kort er det ca like varm det vill si lunken som på min venns kort. :shrug:

Lenke til kommentar
De temp sensorne er ikke til å stole på dette gjelder ikke bare msi, asus har feks vert berømte for feil temp på flere kort.

har abit riktig da i så fall hva er tempen på NB på ditt kort?

Nei den er feil der også, viser faktisk for høy temp på både nb og cpu, men det betyr ingenting da jeg har vannkjøling på alt og egne tempmålere som jeg vet er riktig.

Lenke til kommentar
De temp sensorne er ikke til å stole på dette gjelder ikke bare msi, asus har feks vert berømte for feil temp på flere kort.

har abit riktig da i så fall hva er tempen på NB på ditt kort?

Nei den er feil der også, viser faktisk for høy temp på både nb og cpu, men det betyr ingenting da jeg har vannkjøling på alt og egne tempmålere som jeg vet er riktig.

ok må vell kjøpe sånt jeg også for og ha freme da :woot:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...