DarthSmeg Skrevet 21. oktober 2011 Del Skrevet 21. oktober 2011 Har bygget meg en PC som skal brukes som multimediaspiller, samt spillmaskin. Jeg er ingen hardcore-gamer, men liker spill som Skyrim, Deus Ex og Space Marine for å nevne noen relativt nye eksempler. Maskina er en i5 2500K sak, og jeg vil ikke kjøre oppløsninger høyere enn 1920x1080. Så titter jeg litt på salgslista på komplett, og tenker OMFG. Her finnes skjermkort fra 200,- til 5000,- Jeg antar at mine behov dekkes av et nogenlunde rimelig kort, men hva "gjør" alle de forskjellige modellene? Hva bør jeg evt styre unna? Hva gir mest for pengene? Lenke til kommentar
Kamerat Skrevet 21. oktober 2011 Del Skrevet 21. oktober 2011 Tror AMD Radeon HD 6950, NVIDIA GTX 570 eller GTX 560Ti vil passe bruken din bra om du har så mye penger å bruke. Lenke til kommentar
Prusk Skrevet 21. oktober 2011 Del Skrevet 21. oktober 2011 Hvilke skjermkort bråker minst? Er det like stille under load? Skal aldri ha et skjermkort som høres ut som en støvsuger både under load og idle igjen. Lenke til kommentar
DarthSmeg Skrevet 21. oktober 2011 Forfatter Del Skrevet 21. oktober 2011 Lyd bekymrer meg ikke så veldig, da maskina skal stues inn i en bod. Men det jeg lurer litt på er hva jeg får for den siste tusenlappen, dersom jeg kjøper f.eks et 560Ti kort, i motsetning til et billigere kort til under 1000,- Vil jeg merke markant forskjell på spill som likevel er laget for å kjøre på en 6 år gammel xbox? Lenke til kommentar
N o r e n g Skrevet 21. oktober 2011 Del Skrevet 21. oktober 2011 Lyd bekymrer meg ikke så veldig, da maskina skal stues inn i en bod. Men det jeg lurer litt på er hva jeg får for den siste tusenlappen, dersom jeg kjøper f.eks et 560Ti kort, i motsetning til et billigere kort til under 1000,- Vil jeg merke markant forskjell på spill som likevel er laget for å kjøre på en 6 år gammel xbox? Hvis støy ikke er et problem kan du se på Gainward GTX 570, definitivt et av de mest bang4buck-skjermkortene nå pga tilbud som vil takle nevnte spill med full grafikk i 1920x1080. Merk at dette er rapportert å støye litt. Hvis du ønsker billigere er det HD 6870 du bør kjøpe. Dette har ca 75% av ytelsen til GTX 570 og koster 600 kr mindre. Under dette synker ytelsen raskt: HD 6850 til 1200 kr er et greit alternativ, men GTX 550 Ti og HD 6790 til ca 1000 kr leverer såvidt 60% av ytelsen et HD 6870 yter. Hvis man ser etter GTX 570-ytelse i en stille form kan man velge HD 6950 TOXIC, som kommer fabrikkoverklokket til 6970-ytelse og er stille. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå