Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

ndis.sys og i8042prt.sys ødelegger for lyden

Anbefalte innlegg

Hei!

Jeg sitter her med et miksebord (Traktor Kontrol S4) og prøver å spille litt musikk.

Jeg får plutselige lagspikes når jeg spiller sanger, og jeg lastet ned LatencyMon for å finne ut hva som gjorde at lyden fungerte dårlig (den fungerer, men det kommer som sagt lag-spikes)

Jeg fant ut at ndis.sys og i8042prt.sys er problemet, men gudene vethva i all verden disse to er for noe.

Greia er at de plutselig skyter opp til masse "Latency" ifølge LatencyMon.

Er det noen som har en fjerneste anelse om hva jeg kan gjøre for å ordne dette?

Jeg skal spille på en fest med miksebordet mitt på lørdag, og skulle gjerne ha fikset problemet, hvis det er mulig, før den tid.

Takker mye på forhånd.

BILDE: Dette viser hvordan det er til vanlig. Plutselig skyter nr. 1 og nr. 4 i været, og da bilr det lagspike.utennavnj.jpg

Endret av MilKman'
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

ndis.sys er driver for nettverks kort.

Manger har hatt latency problemer fra ndis på PCer med trådløst wifi (dårlige drivere) - prøv å deaktivere trådløst nettverk.

i8042prt.sys tilhører microsofts OS og er del av PS2/kb og mouseport driver.

Alrite!

Disablet trådløst nett via "WireLess Console 3", slik at jeg ikke har nett lenger, og da ser det ut som lagspikes roer seg ned. Det roet seg faktisk både på ndis OG i8042 (Skjønner ikke helt sammenhengen, men).

Sant skal også sies, at jeg har ikke rukket å prøve med miksebordet enda, men det ser stabilt ut hititl.

Miksebordet kjører via USB, så kan det være en grunn til at i8042prt.sys går helt av stabelen den også?

Er det noen flere måter jeg kan deaktivere nettverkskortet på, eller holder det via ASUS (Ja jeg har forresten en asus bærbar) sitt program?

Og har du mulighet til å forklare litt nærmere hva i8042prt.sys er, og om det er noen mulighet for å fikse litt på den også?

Jeg er faktisk ikke så dum som jeg kanskje høres ut som, men slike .sys-filer osv er jeg veldig blank på, så jeg setter stor pris på hjelp! :p

EDIT: NÅr jeg ser på bildet igjen, så har vel ikke i8042prt.sys egentlig så mye å si?

Endret av MilKman'
Lenke til kommentar

i8042prt.sys kan du ikke deaktivere (er med i OS).

ndis.sys (Microsoft OS sin) kan du heller ikke deaktivere direkte.

Det funker slik at "andre" installerte drivere som f.eks 3'de parts WIFI (Asus ?) drivere sender kall mot disse "native" MS OS sys driverene.

Så for ditt WIFI er det de dedikerte driverene du har installert for "akkurat ditt trådløse kort" som ikke er bra.

Sjekk om det finnes nyere/oppdaterte drivere.

Når det gjelder i8042prt.sys er denne kun en av driverene til MS som håndterer MUS og Keyboard tilkoplet PS2 port.

De som har prøvd å deaktivere denne direkte i devicemanager har endt opp med bluescreen - så anbefaler deg å la denne være.

Det er vel slik med denne også - at 3'de parts drivere kan kommunisere mot/med denne.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...