Gå til innhold

Ytringsfriheten er avskaffet !

OAB1966

Anbefalte innlegg

Ruskengeneral Jan Hauger har sagt tydelig hva han mener om rumenere som kommer til Oslo og ernærer seg av rotte- og hundekjøtt. Han har også i sitt ordelag sagt sitt klare misnøye over de store mengder med søppel og avføring de etterlater seg. Jeg holder fullstendig med denne ruskengeneralen og gir min fulle moralske støtte til ham. Nå slår Kirkens Bymisjon, Aftenposten og partiet Rødt på krigstrommene for å frata mannen jobben hans:

http://www.aftenposten.no/nyheter/oslo/article4261422.ece

Jeg erklærer herved at ytringsfriheten i Norge er avskaffet. Ytringsfriheten ja, den forsvant faktisk etter 22/7, det er bare å innse fakta. Stoltenberg sa i sin tale bare noen få dager etter terrorangepet at Breivik ikke skulle forandre landet vårt. Det er jo nettopp det som har skjedd, landet ER blitt forandret, Stoltenberg lyver så det renner av ham! Alle som ikke er politisk korrekte etter rødgrønn målestokk, blir nærmest drevet klappjakt på og satt opp skuddpremie. Slik har "nye" Norge blitt nå.

Endret av OAB1966
  • Liker 5
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ytringsfrihet betyr ikke at du kan si hva du vil, det betyr at du kan ytre politiske meninger uten at staten sender deg i fengsel.

Du kan fremdeles ødelegge din karriere ved å ytre feil meninger, hvis du går ut på TV og hyller Breivik og Krekar så er det ikke sikkert mange vil ansette deg etterpå. Men du slipper fengsel for ytringene.

Eller har jeg misforstått?

• Liker 9
Lenke til kommentar

Du kan fremdeles ødelegge din karriere ved å ytre feil meninger, hvis du går ut på TV og hyller Breivik og Krekar så er det ikke sikkert mange vil ansette deg etterpå. Men du slipper fengsel for ytringene.

Eller har jeg misforstått?

Muligens man slipper fengsel, men det jeg frykter for å være ærlig, at man ikke kan f.eks gå ut å si man hater enkelte folkegrupper og si norge er bedre uten jens stolenberg.

Hvis man sier det, kan det være at politiet isteden for å sette deg i fengsel, så blir du overvåket og forbud mot å ha egne meninger. Lage grupper/forum der dere leder andre til motstand av AP etc.

Dermed blir man større utsatt for overvåkning bare fordi terror aksjonen fant sted.

Så jeg tror folk bør styre unna manifestet til brevik. Eventuelt å lage noe ligdende.

Da får man størst sansynlig politiet på nakken med en gang det blir oppdaget.

Endret av LMH1
Lenke til kommentar

Lær deg hva ytringsfrihet faktisk innebærer, så forstår du kanskje hvor feil du tar, TS. Å klage om ytringsfrihet i et land som norge når millioner av mennesker lever i frykt for myndighetene i sine land er så komplett trangsynt og idiotisk at jeg har vansker for å ta det seriøst.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Ytringsfrihet betyr ikke at folk synes du er en grei kar uavhengig av hva du sier. Om du går ut å sier at du hater en folkegruppe basert på handlingene til individer i folkegruppen så kommer jeg til å synes du er en idiot og det har ingenting med ytringsfriheten å gjøre.

Som mange har påpekt er ytringsfriheten en juridisk rett til å ytre deg slik du ønsker. Det er på ingen måte en rett til å diktere hvordan folk skal reagerer på dine ytringer.

• Liker 5
Lenke til kommentar

Norge er jo et veldig bra land, bare sverige er billige og man har flere muligheter.

Er det noen grunn til misunnelse her?

Hva har det med saken å gjøre om sverige er billigere? Forøvrig får vi mer for lønningene våre her i landet, da gjennomsnittslønna her ligger oppimot det dobbelte av det den gjør i sverige.

Ytringsfrihet har vi. Jeg ser ikke helt hvordan det kan påstås at vi ikke har den...

Lenke til kommentar

Viktig å holde tungen rett i munnen her. Nå har faktisk den godeste Hauger fått ytre seg uten å bli straffeforfulgt og dermed er hans rettigheter ivaretatt. Å beholde jobben sin uansett uttalelser er derimot ingen rettighet. Ytringsfriheten går også andre veien, og samme hvor lite sans jeg har for både Rødt og Kirkens Bymisjon så har de like mye rett til å mene at Hauger burde miste jobben.

Endret av Spartapus
  • Liker 3
Lenke til kommentar

Norges lover mot ytringsfriheten er uproblematiske. Jeg har ikke hørt om noen saker i det siste hvor man har fengslet folk for å komme med upopulære ytringer. Det er det bare Sverige som driver på med. De fengslet en prest som sa at homofili er en synd.

Problemet i Norge er at det er mye privat sensur. Det er helt greit at man ikke aksepterer rasistiske utspill, og lignende. Men det er altfor lite åpenhet mot ikke politisk korrekte meninger. I Norge har man desverre kollektive sannheter, (ofte mener folk noe helt annet i utlandet) og er man imot dem så blir man kritisert og så utestengt.

Lenke til kommentar

Nå jeg leste den opprinnelige artikkelen om forsøplingen til Romfolket forstå jeg den som veldig troverdig. Det er stort sett ruskengeneralen og hans folk, samt politiet som har vært rundt i Oslo og ryddet, og det er de som vet hva som foregår. At Rumenerene etterpå stiller med store blanke øyne og skal ha sympati for sitt levesett er derfor i mine øyne svært lite troverdig.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-Z9Cy2AAy

Ytringsfrihet har man i Norge. Å si at vi ikke har det vil være feil. Da er det kanskje bedre å si at det eksisterer en form for uformell meningsjustis. Med det mener jeg at man kan ha en mening som for andre er så uspiselig/uakseptabel at det får direkte negative konsekvenser for deg å ytre den. Og det kan være direkte udemokratisk og noe man bør problematisere.

Lenke til kommentar

Vi har ytringsfrihet i den forstand at man kan si hva man vil uten at man risikerer fengselsstraff.

Men når det er sagt er Norge et av de mest meningskonforme landene i verden i forhold til offentlige ytringer. Hvis det finnes et land i verden hvor folk er mer redde for å være politisk ukorrekte så er det Sverige.

Lenke til kommentar

Det er helt greit at Kirkens Bymisjon, Rødt m.m bare protesterer og sier imot ruskengeneralens ærlige mening, men det blir derimot helt feil hvis de setter alle midler til for å sparke denne Jan Hauger. På denne måten ser jeg det som et kraftig angrep mot ytringsfriheten. Det er Jan Hauger og folka hans som må gjøre drittjobben med å fjerne all søppel og avføring disse rumenerne etterlater seg. Jeg synes det er rett og rimelig at ruskengeneralen er dønn ærlig og sier sitt misnøye, det må jo han få lov til. Forstår at han er mektig lei og gir uttrykk for det. Jeg kan overhodet ikke se noe klandreverdig i det.

Endret av OAB1966
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Ytringsfrihet har man i Norge. Å si at vi ikke har det vil være feil. Da er det kanskje bedre å si at det eksisterer en form for uformell meningsjustis. Med det mener jeg at man kan ha en mening som for andre er så uspiselig/uakseptabel at det får direkte negative konsekvenser for deg å ytre den. Og det kan være direkte udemokratisk og noe man bør problematisere.

Vel.

Ytringsfrihet går begge veier.

Når rasister hetser mennesker med ytringsfrihet som skjold, så må de forvente å bli hetset tilbake av mennesker som ikke tolererer rasisme.

Når de diskriminerer, må de forvente å bli diskriminert.

Jeg ville aldri ansatt en nynazist, eller kvasi-nynazist, ville ikke datet en, ikke jobbet sammen med en eller hatt en som kunde eller sjef.

(med unntak av de absurd pene av motsatt kjønn, selvsagt)

Det er en viss herlig frydefull ironi over det at folk som hetser ikke liker å bli hetset selv.

"Slik man sår, høster man"; "you reap what you sow"; hat avler hat.

Lenke til kommentar

Vel.

Ytringsfrihet går begge veier.

Når rasister hetser mennesker med ytringsfrihet som skjold, så må de forvente å bli hetset tilbake av mennesker som ikke tolererer rasisme.

Når de diskriminerer, må de forvente å bli diskriminert.

Jeg ville aldri ansatt en nynazist, eller kvasi-nynazist, ville ikke datet en, ikke jobbet sammen med en eller hatt en som kunde eller sjef.

(med unntak av de absurd pene av motsatt kjønn, selvsagt)

Det er en viss herlig frydefull ironi over det at folk som hetser ikke liker å bli hetset selv.

"Slik man sår, høster man"; "you reap what you sow"; hat avler hat.

I denne saken om ruskengeneralens ærlige ytring der han gir uttrykk for at han er mektig lei over all forsøpling disse tiggerne fra Romania fører med seg, er Kirkens Bymisjon og Rødt m.m med en gang på krigsstien og beskylder Jan Hauger som rasist og det som verre er. Jeg synes det er helt patetisk at Jan Hauger skal bli kalt rasist av den grunn og helt horribelt hvis han blir sparket, det skal ingenting til virker så. Forresten.....prøv å jobbe sammen med Jan Hauger og rydd opp i alt søppel og dritt disse tiggerne etterlater seg. Jeg skal banne på at du blir temmelig sliten ganske fort og at pipen din får en helt annen låt.

Endret av OAB1966
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...