-Erlend- Skrevet 11. august 2003 Del Skrevet 11. august 2003 Hey, Jeg har et lite problem. Når jeg feks spiller spill (wc3) restarter pcen seg etter kanskje 15-20 mins spille tid. pcen restarer seg ikke når jeg driver med vanlige ting som surfing osv, tviler på det hvertfall . Pcen hoppa også ut av spill akkurat helt til jeg formaterte forige uke. Uansett så lurer jeg på om noen vet hva som kan vere feil eller om noen har opplevd noe liknende. pcen har alldrig blitt klokka, (skrudde bare vcore til 1,75 v elns men det var for lenge sia og har blitt skrudd ned for lege sia) sjekka tempen i bios og cpu var på 49 grader mens hovedkortet var på 42 grader (farlig ??) Jeg har Xp 1600 + , 512 mb ram , gf3 ti 200 og et msi k7t266 pro 2 hovedkort ( snart 2 år gammelt) Lenke til kommentar
alex100 Skrevet 11. august 2003 Del Skrevet 11. august 2003 det er mulig at det er bluescreen du får, men at maskinen din er innstilt på at den skal restarte seg når den får bluescreen. høyreklikk på min datamaskin -> egenskaper -> avansert -> oppstart og gjennoppretting -> ta vekk huken på "start automatisk". dette er for Xp og 2000 (vet ikke om det gjelder ME). sitter på en 98 maskin, og kan ikke sjekke om det er rette framgangsmåten som er beskrevet over, men tror det. prøv det. viss den ikke restarter seg når du sitter og spiller og du får en bluescreen, noter feilmeldingen og alle tallene. søk på google eller noe lignende for å se hva feilmeldingen betyr. Lenke til kommentar
FenrisC0de Skrevet 12. august 2003 Del Skrevet 12. august 2003 PS: 42c for hovedkort er litt høyt... Lenke til kommentar
christt Skrevet 12. august 2003 Del Skrevet 12. august 2003 Vil anbefale deg å sjekke minnet. Last ned Goldmemory Lenke til kommentar
John Kr Skrevet 12. august 2003 Del Skrevet 12. august 2003 Jeg har vært borti det samme. Jeg er overbevist på at dette er software relater problem. Dersom du søker på sidene til Microsift så vil du finne en forklaring på dette. Jeg beklager at jeg ikke har tid til å finne denne link til deg nå, du kan prøve å søke selv. Jeg forstår det slik at de har tenkt å rette opp feilen med SP2. Dersom du ikke finner det så må jeg ha litt tid på meg for å finne det du er ute etter. :wink: Lenke til kommentar
John Kr Skrevet 12. august 2003 Del Skrevet 12. august 2003 Jeg gikk ut i fra at du kjører WinXp som OS. Lenke til kommentar
Exxonsen Skrevet 12. august 2003 Del Skrevet 12. august 2003 Har hatt noe tilsvarende med mitt Audigy2 lydkort. Hvilket lydkort har du? Lenke til kommentar
Gondul Skrevet 12. august 2003 Del Skrevet 12. august 2003 Dette høres ut som et varmeproblem, prøv åpne kabinettet ditt og evt sett inn en kabinettvifte, evt en bordvifte som blåser inn i kabinettet ditt for å teste. Lenke til kommentar
Spy_oo Skrevet 13. august 2003 Del Skrevet 13. august 2003 Har akkurat det samme problemet tror jeg. Pc en restarter helt plutselig, uansett om det er spill eller ikke. Når den har restarta kommer det en melding om at windows er gjennoprettet etter en alvorlig feil. Lenke til kommentar
monkeecheetah Skrevet 13. august 2003 Del Skrevet 13. august 2003 Oioioioi. Det har kan være så meget som er galt. Men siden det kun var i wc3 er det nok software relatert. Samme skjedde med meg, men da uansett når. Tror det kan være sammenheng mellom dårlig strømforsyning og dårlig strømnett. Fra tid til annen er strømmen av strøm avbrutt på under et halvt sekund, det kan være nok til at maskinen starter på nytt. Har du den på en skjøteledning kan det være nok å plugge rett i veggen. Det funka for meg, litt i allefall. Skjer knapt, mot 2-3 ganger daglig. Det sliter på hdn. Men det kan hjelpe å kjøpe ups, eller en bedre strømforsyning. Såfremst det ikke er software relatert. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå