Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

ADHD medikamenter mot Sosial Angst

screenman

Anbefalte innlegg

Med tanke på at Amfetamin fjerner symptomene på Sosial Angst i det øyeblikket man har det i kroppen, så vil jeg tro ADHD medikamenter som Ritalin som inneholder amfetamin også gir denne effekten.

Men det som skremmer meg med Ritalin er bivirkningene "Kvalme" og "Oppkast".

Jeg er derfor litt nervøs for å prøve dette medikamentet.

Noen som har erfaring med Ritalin mot Sosial Angst, og eventuelt deres erfaringer med effektiviteten av medikamentet?

Er det ellers noen andre lignende ADHD medikamenter noen vil anbefale mot Sosial Angst?

Takker for svar :)

Endret av screenman
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det er ikke mulig å få Ritalin mot sosial angst i Norge.

Postet av anonym: b73765d6307e53128f54ee627b8bde62

Det er vel opp til lege eller psykiater å avgjøre, er det ikke?

Du finner ikke en seriøs psykiater som vil gi deg metylphenidat mot sosial angst ettersom sosial angst med dess over- eller underliggende faktorer er kontraindiserte årsaker hvor man kan gi methylphenidat.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg har gått på Ritalin å det jeg fikk forklart er at det ikke vil fungere optimalt for di som ikke har ADHD diagnosen står det i brevet mitt. Du kan altså bli hyperaktiv å få trangen til å gjøre ting i stedet for som VAR mitt tilfellet og slappe av å roe meg ned. Det er ikke ett direkte amfetamin stoff i Ritalin men ett som er tilsvarene amfetamin. Du får nedsatt matlyst i tillegg.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...