Gå til innhold

[Løst] Overføre filer fra pc til pc


Phyltre

Anbefalte innlegg

Tittelen taler vel for seg selv.

 

Saken er denne: For en tid tilbake tok sønnen min livet av laptopen til kona med ett glass melk. Da ble det kjøpt inn en ny samsung laptop (modell benevnelse husker jeg ikke nå)

med Windows 7 home installert. (den gamle hadde win xp).

 

Når jeg nå prøver å kopiere filer fra min stasjonære pc som har forbindelse via en Dlink 855 gigabit N elns router går det med 1-2MB/s i følge infoen i windows.

 

Har satt opp begge pcer med Homegroup. Slått av windows firewall på begge.

 

Sitter her i skrivende stund å prøver kopiere ca 4 GB. dvs tilsvarende en dvd og har sittet og ventet i snart 4 timer.

 

 

En annen ting er at jeg har logget meg inn på router og kikket litt under statistikk fanen. Der står det noe slikt som :

 

 

Wireless Statistics – 2.4GHz Band

 

Sent :6177832

 

TX Packets Dropped :195

 

 

 

Received :6070389

 

RX Packets Dropped :176174

 

Errors :3497

 

og det at det er 3497 feil må jo tyde på ett eller annet problem? eller ?

 

PS! er installert Comodo free firewall.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hehe ja det skulle jeg gjerne gjort men for det måtte jeg hatt en trommel med kabel pga Router står oppe på ett loft og jeg måtte minst hatt 40 kanskje 50 meter kabel igjennom kjøkken og opp trapper og igjennom 2 soverom. Så akkurat det er litt upraktisk.

 

Ellers en liten update. Denne laptopen tror jeg har enten hardware feil eller feil med driver/firmware evnt programvare som roter ting til.

 

Jeg disabla det innebygde wifi kortet og kobla til en wifi usb dims jeg fant her (jensen airlink elns) installerte drivere og satt i gang å kopiere. Og det hele viste seg å funke som bare det.

 

Så nå kan jeg også streame direkte :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...