kitbay2000 Skrevet 18. august 2003 Del Skrevet 18. august 2003 nf7-s 2.0 + 133/266 cpu'er = ikke bra heh? Har en XP2100+ 266Mhz bus og den går så det griner. v2.0 skulle fikset 333Mhz bus problemet, men er ikke alltid det fungere like godt. Det stemmer at V2.0 kort ikke er så glad i 266bus cpu´er. Før jeg moddet min tilbake til 333bus så kunne jeg ikke kjøre mer enn 220 FSB. Nå kjører jeg 246 DC og er fortsatt på vei oppover Mener du med DC ??? Jeg kjører iallefall 250 fsb (498 mhz) uten noe som helst problemer, twinmos m/winbound cl 2.5 , funker ikke i dual mode da. Funker bare med ei brikke. kjører 2.8 på minne mener jeg. Lenke til kommentar
formann Skrevet 18. august 2003 Del Skrevet 18. august 2003 nf7-s 2.0 + 133/266 cpu'er = ikke bra heh? Har en XP2100+ 266Mhz bus og den går så det griner. v2.0 skulle fikset 333Mhz bus problemet, men er ikke alltid det fungere like godt. Det stemmer at V2.0 kort ikke er så glad i 266bus cpu´er. Før jeg moddet min tilbake til 333bus så kunne jeg ikke kjøre mer enn 220 FSB. Nå kjører jeg 246 DC og er fortsatt på vei oppover Mener du med DC ??? Jeg kjører iallefall 250 fsb (498 mhz) uten noe som helst problemer, twinmos m/winbound cl 2.5 , funker ikke i dual mode da. Funker bare med ei brikke. kjører 2.8 på minne mener jeg. DC - Dual Channel DDR. Har brikkene i slot 2 og 3. Tror du har vært sånn passe heldig med utstyret ditt. Prøv å kjør noen tester med 250 FSB da.. Aida32 read test, og SiSoft Sandra Mem-benchmark. Er litt spent på resultatet. Forresten, kjører du CL2.5 når du kjører 250 ? Lenke til kommentar
mackanz Skrevet 18. august 2003 Del Skrevet 18. august 2003 Frågan är ifall du har satt den upp i Sync eller assync. Jag tippar på assync jag. Om du tex har den satt i 5:4 så är ju bara ditt minne i 200 mhz medans cpu´n går i 250 fsb. Sätt den i 4:4 så kan jag nästan garantera att den inte bootar. Hoppas jag har fel dock.För att klara 250 fsb i sync på NF7 så krävs det mods på alla möjliga ställen. VÄLDIGT få har klarat det. Lenke til kommentar
fUsiOn Skrevet 18. august 2003 Del Skrevet 18. august 2003 Frågan är ifall du har satt den upp i Sync eller assync. Jag tippar på assync jag. Om du tex har den satt i 5:4 så är ju bara ditt minne i 200 mhz medans cpu´n går i 250 fsb. Sätt den i 4:4 så kan jag nästan garantera att den inte bootar. Hoppas jag har fel dock.För att klara 250 fsb i sync på NF7 så krävs det mods på alla möjliga ställen. VÄLDIGT få har klarat det. ocshoot.no klarte 250FSB SC, uten mods med 2 NF7-S kort, etter hva jeg vet. Lenke til kommentar
mackanz Skrevet 18. august 2003 Del Skrevet 18. august 2003 Frågan är ifall du har satt den upp i Sync eller assync. Jag tippar på assync jag. Om du tex har den satt i 5:4 så är ju bara ditt minne i 200 mhz medans cpu´n går i 250 fsb. Sätt den i 4:4 så kan jag nästan garantera att den inte bootar. Hoppas jag har fel dock.För att klara 250 fsb i sync på NF7 så krävs det mods på alla möjliga ställen. VÄLDIGT få har klarat det. ocshoot.no klarte 250FSB SC, uten mods med 2 NF7-S kort, etter hva jeg vet. Det finns en del som klarat det, men knappast utan mods och dessutom med en 512 bricka i tajt timings. Lenke til kommentar
formann Skrevet 18. august 2003 Del Skrevet 18. august 2003 Frågan är ifall du har satt den upp i Sync eller assync. Jag tippar på assync jag. Om du tex har den satt i 5:4 så är ju bara ditt minne i 200 mhz medans cpu´n går i 250 fsb. Sätt den i 4:4 så kan jag nästan garantera att den inte bootar. Hoppas jag har fel dock.För att klara 250 fsb i sync på NF7 så krävs det mods på alla möjliga ställen. VÄLDIGT få har klarat det. ocshoot.no klarte 250FSB SC, uten mods med 2 NF7-S kort, etter hva jeg vet. Det finns en del som klarat det, men knappast utan mods och dessutom med en 512 bricka i tajt timings. Jeg klarer 246 DC @ 1.6vdd.. har bare en liten kjøleribbe på SB. Med noen sprekere minnebrikker så hadde jeg nok klart 250 uten problemer. Jeg prøvde å slakke av på timings, men det hjelper sjeldent på Winbond BH5 når man kommer opp i de hastighetene. Jeg skal vmem modde kortet om ikke så altfor lenge, og håper da å klare 250 med 3.1-3.2vdimm. Kortet mitt er bare noen uker gammelt, og jeg har inntrykk av at de nye NB chippene er skikkelig gode på de, for man trenger nesten ikke spenning, og de blir ikke varme. Med orginalkjølern så har jeg en temp på under 40c. Å kjøre 250 FSB er ikke lenger noen stor utfordring på nForce2 kort. Hvem som helst klarer det nesten så lenge man har et 2.0 kort, og ram som holder følge. Lenke til kommentar
mackanz Skrevet 19. august 2003 Del Skrevet 19. august 2003 En god vänn till mig har nu arbetat i flera veckor med att försöka få 2 st 2.0 kort stabila vid 250. Inte ens med avancerad kylning och alla voltmods går det bara inte. 4 olika minnestyper är testat och BH5 går klart bäst. 248 fsb är max så långt med en bricka och 3.23 volt. Flera caps är ditsatta för att öka stabiliteten på strömmen till kortet och det hjälpte lite i alla fall. Nu menar jag Goldmem, F@H, 3dmark etc stabilt i flera dagar. Att få en screenie i 250 är nog inga problem. Det ena av dessa kort är helt nytt, det andra är väl 3 månader gammalt eller så men dom går precis likadant. VDD mod hjälper bara om man har 2 st 512 brickor, då kan det behövas ca 2 volt på chippet. Kan du inte köra en 3dmark med 246 DC i sync? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå