Gal_Anonym Skrevet 21. mai 2010 Del Skrevet 21. mai 2010 (endret) Meanwhile, in... Endret 23. mai 2010 av Alastor Lenke til kommentar
Gjest Slettet+981287349 Skrevet 23. mai 2010 Del Skrevet 23. mai 2010 (endret) Kan være støtende: Endret 23. mai 2010 av Slettet+981287349 Lenke til kommentar
hernil Skrevet 23. mai 2010 Forfatter Del Skrevet 23. mai 2010 Et støtende bilde avventer vurdering av moderatorteamet og er blitt skjult. Tilbakemeldinger på dette tas på PM og ikke i tråden! Lenke til kommentar
Verbal Hologram Skrevet 23. mai 2010 Del Skrevet 23. mai 2010 Bare tegning, men kan virke grov for noen. 3 Lenke til kommentar
Uderzo Skrevet 24. mai 2010 Del Skrevet 24. mai 2010 (endret) Kan støte religiøse mennesker Endret 24. mai 2010 av cyclo Bilde satt i spoiler i henhold til gjeldende instruks for "religiøs humor" 7 Lenke til kommentar
Gjest Slettet+981287349 Skrevet 26. mai 2010 Del Skrevet 26. mai 2010 Hva kom moderatorene fram til? Var bildet for drøyt? Lenke til kommentar
Elefantmesteren Skrevet 26. mai 2010 Del Skrevet 26. mai 2010 (endret) Hva kom moderatorene fram til? Var bildet for drøyt? så egentlig ikke hva som var morsomt med en som ble spiddet av en okse uansett.. Endret 26. mai 2010 av knekkebrødmedost 2 Lenke til kommentar
svelemoe Skrevet 26. mai 2010 Del Skrevet 26. mai 2010 (endret) Hva kom moderatorene fram til? Var bildet for drøyt? så egentlig ikke hva som var morsomt med en som ble spiddet av en okse uansett.. Ironien? Endret 26. mai 2010 av svelemoe 1 Lenke til kommentar
cyclo Skrevet 26. mai 2010 Del Skrevet 26. mai 2010 (endret) Hva kom moderatorene fram til? Var bildet for drøyt? Dette bildet er et eksempel på bildets funksjon i samfunnsdebatten. Tyrefekting er omdiskutert, fordi en masse dyr drepes for underholdningens skyld. Når rollene en gang i mellom er snudd og oksen vinner så tenker folk "Der fikk han som fortjent", iblandet et lite grøss. Vold mot sakesløse mennesker godtar vi ikke som humor, enten det er morsomt eller ikke. Men folk som frivillig deltar i en høyrisikoaktivitet som dette må finne seg i at de blir offer for folks skadefryd. For å si det sånn: Dersom en mann dytter en annen ut fra toppen av Empire state building er det ikke humor, men dersom en fyr frivillig hopper utfor i fallskjerm så er eventuelle uheldige konsekvenser av hoppet lov å le av. Endret 26. mai 2010 av cyclo Lenke til kommentar
*F* Skrevet 26. mai 2010 Del Skrevet 26. mai 2010 Likevel har dere godtatt dette bildet: Terroristene tenker: "Der fikk USA som fortjent" Det er jo rissikofylt å være i en så høy bygning, akkurat som å hoppe i fallskjermen, forskjellen er at det er mindre prosentvis som dør av dette. Dette bilde er også tidligere postet, dem fremhever humor pga andre menneskers død: Lenke til kommentar
Populært innlegg tom waits for alice Skrevet 26. mai 2010 Populært innlegg Del Skrevet 26. mai 2010 Siden jeg er ansvarlig for linjene Cyclo siterer over, skal jeg kommentere det, unge Dj_Evel... Bilder fra 9/11 ble ikke godtatt før tragedien var kommet godt på avstand. Jeg synes fortsatt ikke det er morsomt, men vi er ikke noe humorpoliti. Jeg skjønner 4-changenerasjonens behov for å ufarliggjøre ting ved å vitse om dem, men jeg er personlig så gammel at jeg synes at det er greit at noen ting er farlige, eller onde. Det er ikke sånn at hvis vi vitser om alt, så forsvinner ondskapen i verden. Humor er et våpen, og det skal helst rettes mot undertrykkerne, ikke de undertrykte. Det følger av det at vitsing om maktmennesker av ulike slag har en helt annen terskel en tilsvarende vitsing om sakesløse mennesker. Politikere er offentlige mennesker, og bilder som vitser med dem er en naturlig del av samfunnsdebatten. Å nekte humor rundt maktapparatet ville være en unaturlig innsnevring av ytringsfriheten. Sammenligningen din med terroristene er ikke relevant. Det er ikke hva gjerningsmannen (i det omdiskutere bildet oksen) tenker som er det avgjørende, det er hva vi eller andre tenker om hendelsen som er det. Det er vi som "heier" på oksen her, og det er det som gir bildet en ironisk dybde. Jeg ville aldri selv postet en jødekarikatur, og listen ligger høyt for at noe slikt skal passere her på forumet, siden det ikke er noen direkte relevans. Men hadde jeg drevet forum i Gaza by så hadde det vært naturlig for meg å tillate det. På samme måte så ser jeg hvorfor vitser om 9/11 gror godt i land som har fått kjenne amerikansk imperialisme. Da er terroristene frihetskjempere og oksen i spillet, og de har lesernes sympati, selv om hendelsen er grusom. Men å sitte på sin feite bakende her i Norge å le av det mellom munnfullene av Cola er ikke "rooting for the underdog", det er bare tøffe-tom-fakter... Men som sagt, det er ikke vår oppgave å fortelle dere hva som er morsomt. Det får dere finne ut av selv. Desverre får jeg aldri oppleve å se dere sitte som gamle gubber og irritere dere over den infantile humoren som neste generasjon skrattler over. Og nei, det er ikke humoren som forandrer seg, det er vi som blir eldre. Geir 61 Lenke til kommentar
Inaktivbruker_101125 Skrevet 26. mai 2010 Del Skrevet 26. mai 2010 (endret) Ditt innlegg fikk pluss fra meg uansett. Og det er en grunn. Endret 26. mai 2010 av Enzyme X 1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg