Gå til innhold

Mus/tastatur fungerer ikke i W7 installasjon

Anbefalte innlegg

Har nå en ny oppgradert PC. Tenkte å installere Windows 7, men har et problem med mus og tastaturet.

Har Microsoft Sidewinder mus og tastatur. Greia er at disse ikke fungerer i Windows 7 installasjons prosessen. De fungerer faktisk i BIOS. Men på en merkelig måte ikke i W7 som sagt.

Har hatt dette problemet før på min tidligere PC. Da kjørte jeg dual-boot, og trengte å skifte mellom hvilke OS jeg ville kjøre. Sidewinder fungerte ikke, så jeg brukte et gammelt tastatur som jeg plugget inn.

På mitt nye hovedkort er det ingen slik gammel Mus/tastatur kontakt (sånn rundt, grønn og rosa). Bare USB.

Er det en måte jeg kan få styrt Windows 7 installasjonen uten å måtte kjøpe ny mus/tastatur?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Dumt spørsmål: Har du brukt USB 3.0 portene istedenfor USB 2.0 ?

Det var kanskje ikke et så dumt spørsmål, for det tenkte jeg ikke på :p

Men jeg tror ikke det er det som er problemet. Siden de fungerte i BIOS. Har også hatt problemer med dette i min tidligere oppsett, og der var det ingen USB 3.

Jeg fant heldigvis en gammel USB-mus. Den fungerte fint, så fikk installert. Eneste som var litt kjipt var på det stedet jeg måtte skrive brukernavn og PC-navn :p

Brukernavnet sto blankt, mens på PC-navnet sto det -PC. Så fikk høyreklikket og kopiert PC. Så nå er brukernavnet PC, og PC-navnet PC-PC :p

Nå som jeg har vært inne i Windows, så ser jeg at mus og tastatur ikke fungerer der heller. Men det vil jeg tro kan ordnes med å installere driverne.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...