Gå til innhold

"Systemet avsluttes"


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Ehm... Bare et spørsmål: Hvorfor har folk fått for seg at det er "linux folka" som står bak dette her? De aller fleste linuxbrukere er ikke ute etter å ødelegge for windowsbrukere, sånt er barnslig og (nesten) alle er enige i at det er dårlig oppførsel.

Vær så snill, ikke sett alle linuxbrukere i bås med å si at "de" ødelegger for dere...

Lenke til kommentar

Dette var plagsomt. Drev og surfet litt på Telepriser.no også kom den opp. Jeg trodde det var Advanced IP scanner eller noe slikt siden du har mulighet til og gjøre omtrent det samme i det programmet. (med passord osv da) Men "heldigvis" så var det et virus. Er nå vekke og Norton koser seg med og være nyoppdatert. 3dager siden forrige gang nå.

Lenke til kommentar

Uff! :evil:

 

Selv er jeg 100% Linux bruker og har brukt dagen min på å HJELPE Windows brukere å få bukt med dette problemet. Har forressten også sett på noen programmer som utnytter exploiten.

 

Det er ikke bare denne ormen du kan bruke exploiten til, det er bare en liten del av den. Du kan lage hva du vil! Du får tilgang til hvilken som helst uoppdatert windows maskin og kan gjøre akuratt hva du vil med den..

 

Jeg tror ormen funker slik; den kommer til deg, søker etter ip addresser, prøver å exploite disse, klarer den det logger den inn og sender seg selv videre. Det samme skjer med dem som skjedde med deg.

 

Du kan også utnytte den manuelt, kjør et program som åpner exploiten og du kan koble til windows maskina og få tilgang til å gjøre hva du vil (om det er å åpne notepad og skrive "www.windowsupdate.com" eller legge inn en trojan).

 

Ellers så vil jeg anbefale alle å oppdatere med en gang det kommer en ny oppdatering på windows update. Selv om noen av disse er riktig dårlige å skaper flere hull enn de tetter. Men det er en pris dere må betale for å bruke Windows (mens noen ikke ser noen fordeler med windows for deres bruk(som meg ;)) ) Lykke (zzz, soove) til!

 

edit: http://developers.slashdot.org/article.pl?...tid=190&tid=201 < Slashdot er en av de beste plassene for slikt. ;)

Lenke til kommentar

Når skal folk lære ?

 

Brannmur og oppdatert AV/OS er et must.

 

Selv sitter jeg bak IP Cop (www.ipcop.org), har 4 klienter bak denne med Windows XP / 2000.

 

Har ikke merka noe før jeg leste nyhetene i dag...Ferie er en fin ting, brannmur enda finere.

 

.....

 

- Ralek -

Lenke til kommentar
Når skal folk lære ?

Brannmur og oppdatert AV/OS er et must.

 

Selv sitter jeg bak IP Cop (www.ipcop.org), har 4 klienter bak denne med Windows XP / 2000.

Har ikke merka noe før jeg leste nyhetene i dag...Ferie er en fin ting, brannmur enda finere.

:yes:

Utrolig hvor mange som sitter åpent "for hele verden"!

Sitter selv bak iptables og har ikke merket noe. :smile:

Lenke til kommentar

 

Denne patchen har vært installert hos meg siden den 22. juli (ble først tilgjengelig den 16. juli) - takket være Windows Update. Så det er kun de som ikke gidder å oppdatere systemet sitt for sikkerhetshull som denne, og som ikke bruker brannmur+AV software som får dataen sin infisert...

Lenke til kommentar
  • 1 år senere...
  • 2 år senere...
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...