steamr Skrevet 11. august 2003 Del Skrevet 11. august 2003 Er det noen som kjenner til hvordan text completion algorithm'en til bash og andre shell fungerer... Jeg skal implementere en lignenede i java og det hadde vært fint med litt tips for de som kjenner til dette.... Lenke til kommentar
Velmont Skrevet 11. august 2003 Del Skrevet 11. august 2003 Den finner alltid de nye programmene som er lagt i PATH. Så jeg tipper den leter etter kjørbare filer som ligger i PATH når du bare skriver "upt<TAB>". Når du spesifiserer mappa (/home/odin/scr<TAB>) leter den der og kommer med det relevante, er det bare 1 svar gir den dét tilbake. Altså; min "viten" er ikke teknisk, og like lang som alle som har prøvd BASH har. Så dette var heller en forklaring til de få som ikke skjønte hva som ble sagt Uansett er denne MEGET hendig for oss late sjeler Lenke til kommentar
Legion Skrevet 11. august 2003 Del Skrevet 11. august 2003 en 'endelig automat' (finite automata) kan brukes til å gjennkjenne strenger i et språk. skal ikke banne på at det er det som brukes, men du kan se på det. Lenke til kommentar
steamr Skrevet 11. august 2003 Forfatter Del Skrevet 11. august 2003 dvs, regexp?! hmmm, tja, kanskje..... må teste litt.... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå