Gå til innhold

Dekning av skader ved lekkasje på corsairs vannkjølingssystemer


Hvem

Anbefalte innlegg

Skal til å kjøpe med en H60, men kom til å tenke på hva som skjer hvis kjøleren lekker på andre komponenter. Vil Corsair (eller forhandleren) dekke de andre skadde komponentene også da? Har søkt litt rundt, men ikke funnet noe klar info om dette.

 

Tanken med kjøpet er å overklokke, vil det ha noe å si på garantien?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Var borti en lignende sak for noen år tilbake hvor vannblokk til CPU sprakk (hovedkort, skjermkort og cpu den gang tok kvelden). Netshop jeg den gang hadde kjøpt kit av stilte seg helt uansvarlig til dette. Og svaret jeg fikk var litt som ordtaket "Er du med på leken må du tåle steken". Og jeg ble gitt informasjon hvordan jeg kunne kontakte produsent for å klage til de. Forstå meg feil, jeg er fornøyd kunde hos Netshop.

 

Problemet her, er at det er så mange faktorer som slår inn "forsvarlig montert" "brukt på korrekt måte" "montert av profesjonelle" osv osv... Gir produsent masse rom for å gå rundt grøten. (Nei jeg fikk ikke en krone tilbake)

 

 

Men skal sies at luftkjøling er mye bedre en det var da AMD med sine Athlon prosessorer regjerte. Da moderne CPU gjerne ikke produserer den samme varmen som den gang. Siden har jeg benyttet meg av stock kjøler på alle Intel maskiner jeg har bygd til nå, siden stock kjøler til Intel i7 2600K faller igjennom. Men ikke for det, jeg vet om mange som er meget fornøyd og har aldri hatt problemer med sine vannkjølings løsninger. Og jeg husker godt hvor gøy det var med vannkjøling som gjorde at maskin var så og si helt lydløs, men jeg tør ikke prøve det igjen, jeg klarer meg fint med en heller kraftigere kjøler som senker støynivået en del og gir meg rom for litt overklokking uten at støyen tar knekken på meg :)

Endret av j0achim
Lenke til kommentar

Det du snakker om Joachim er vel et vannkjølingssett og ikke en lukket løsning så de faktorene du nevner gjelder nok i de aller fleste tilfeller ikke for slike lukkede kjølere det det skal ganske så mye til for å gjøre noe feil.

 

Jeg kom forresten over en tråd på Overclock.net der en stakkar fikk lekkasje med sin H50. Tror nok Corsairs behandling av denne saken setter standarden, såfremt det ikke kommer frem at det er brukerfeil ifm. modding el.

Endret av Komakino
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg kjøpte et "Thermaltake Symphony Vannkjølingssett" på komplett.no i 2006-2007 som jeg solgte videre brukt. Den ene vannslangen sprakk inni maskinen til kjøperen i slutten av 2007. Han reklamerte og fikk erstatningsprodukter like gode eller bedre enn det han hadde som ble ødelagt grunnet vannlekkasjen. Tror det var både cpu og hovedkort, muligens ram også. Pluss han fikk nytt vannkjølingssystem av annet fabrikat, tror det var corsair sitt. Så om du er i tvil så virker ihvertfall komplett som en litt tryggere plass å handle slikt enn netshop. Netshop er som selger den ansvarlige part for reklamasjon av alt de selger. Syns det er feigt av dem å dytte ansvaret over på produsenten uten å hjelpe kunden sin (j0achim) med dette som i saken over.

 

Ellers kan du trygt overklokke uten at det har noe å si for garantien på vannkjølingssystemet.

 

edit: Bør kanskje nevnes at kjøper av mitt sett hadde kjøpt datamaskinen sin hos Komplett.no så det hjalp nok sikkert i akkurat denne saken.

 

Kan også nevne en reklamasjon jeg hadde på en laptop for noen år siden der ps.no ba meg ta saken direkte mot produsent (Asus). Det ble et salig rot, bl.a. ble maskinen sendt til holland for reparasjon, og når verkstedet i Holland sendte maskinen i retur til meg oppga dem verdien til det dobbelte av hva jeg kjøpte den for, men la ikke ved dokumentasjon for at maskinen var returvare etter reparasjon, så tollvesenet avkrevde meg for moms på maskinen, og da det dobbelte av maskinens verdi. Det ordnet seg til slutt. Men etter den erfaringen undersøkte jeg med forbrukerrådet om selger har lov til å bare henvise deg til produsenten. Svaret derfra var at selger er ansvarlig, og om du ikke vil ta det direkte mot produsenten så har du anledning til å kreve at selger ordner det. Er en sak om det inne på forbrukerportalen.no. Jeg forholder meg etter det, kun til selger i reklamasjonssaker.

Endret av Joey1313
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...