Gå til innhold

Nytt videokamera til en nybegynner

Anbefalte innlegg

Jeg skal snart bli far, og tenkte at det ville være fint å filme denne ungen litt når hun kommer ut.

Jeg har ikke peiling på dette og trenger derfor veiledning og tips.

Ønsker et kamera som er noenlunde brukbart i dårlig belysning, og så mye vidvinkel som mulig. Generell bildekvalitet er selvfølgelig også viktig. Når det kommer til pris så vet jeg rett og slett ikke hva man må ut med for å få noe brukbart, så jeg velger å ikke sette noe pristak, men hovedsaklig er billigst mulig ønskelig.

Kameraet skal ikke bli brukt til noe annet enn som "familiekamera". Jeg trenger ingen unødvendige funksjoner og tull.

Bruker en litt sliten Mac om det har noe si.

Takker for svar...

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

I følge prisguiden er det ingen som har dette kameraet på lager. Eneste prisen jeg fant var 10 999, noe som blir i drøyeste laget.

Jeg vet som sagt ikke hvor mye man må betale for noe brukbart, men hadde sett for meg 2 000 - 5 000 kr. Over 10 000 er i hvert fall mer enn samvittigheten min tåler.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Panasonic HDC-SD90 koster 3750,- hos f.eks. Japan Photo

1080p full HD

F Value F1.8(WIDE) / 3.5(TELE)

28mm vidvinkel

21X optisk zoom

Optisk bildestabilisator

Inngang for ekstern mikrofon

3D kompatibel med ekstra objektiv

SDXC/SDHC/SD minnekort

Dette regnes som det beste kameraet under 5000,- kr, vurderer å kjøpe det denne uka.

http://www.panasonic.no/html/no_NO/Produkter/Videokamera/HD-videokamera/HDC-SD90/overview/6839971/index.html

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...