Rattata12 Skrevet 26. oktober 2011 Forfatter Del Skrevet 26. oktober 2011 (endret) Jeg har laget endel slideshows i HD 1080p som er lagt på Youtube, og det er klart at deres omgang med videofilene (hva de enn gjør med de) reduserer kvaliteten betydelig. Derfor hadde det vært interessant å høre hva trådstarter mener om kvaliteten, ser originalen slik ut er det veldig dårlig. Hvis ikke sier ikke Youtube-versjonen noe som helst da det som flere har påpekt ikke er mulig å se hvor fokus ligger, eller om noe overhodet er i fokus. Filmen ser blassere ut på orginal filen, ingenting er gjort med den, tror opptaket var på Neutral og default settings. Jeg er fullstendig klar over at det er min feil, er derfor jeg lurer på hva jeg gjør feil Jeg har ikke ND filter, så kan ikke holde 1/50 sekund hele tiden (spesielt ikke i sollys), men hva er den rette komboen i settings, alt fra C.Fn til vanlig settings? Noen som kan liste ned alternativer til f.eks action, stille objekter +++ ? EDIT: Leser denne, håper det er noe bra, men angående strømmen blir tatt opp i denne også.. http://www.dvinfo.net/forum/canon-eos-7d-hd/467018-all-7d-settings-shooting-video.html Endret 26. oktober 2011 av Rattata12 Lenke til kommentar
arthon Skrevet 26. oktober 2011 Del Skrevet 26. oktober 2011 Filmen ser blassere ut på orginal filen, ingenting er gjort med den, tror opptaket var på Neutral og default settings. Jeg er fullstendig klar over at det er min feil, er derfor jeg lurer på hva jeg gjør feil Jeg har ikke ND filter, så kan ikke holde 1/50 sekund hele tiden (spesielt ikke i sollys), men hva er den rette komboen i settings, alt fra C.Fn til vanlig settings? Noen som kan liste ned alternativer til f.eks action, stille objekter +++ ? Som jeg har postet to ganger i denne tråden. Når du filmer stasjonære objekter uten å bevege kamera (som i video eksempelet ditt) så bør du holde høyere lukkertid, f.eks. 1/125sek eller høyere. Hvor høyt du kan gå i lukkertid før du får negativ effekt på bildene må du teste ved å filme hvert klipp med forskjellig lukkertid. I tillegg så kan du blende ned ned så mye som du trenger; f/8, f/11, f/16, f/22. Kombinasjonen av lukkertid og blender i forhold til lysmengden vil gi deg det beste bildet. Du eksponerer for den lyseste delen av bildet så du ikke mister for mye detaljer der. Så blir det en avgjørelse for deg hvor mørkt den mørkeste delen av bildet du kan tolerere før du mister detaljer i den mørkeste delen av bildet. Da denne tråden startet så rodde jeg du hadde mer kunnskap om foto/video enn det du tydeligvis har. Prøv derfor å skyt en versjon av klippene dine med kamera på Standard Picture Style. Da får du mer kontrast, mer farger men mister litt dynamisk området. EDIT: Leser denne, håper det er noe bra, men angående strømmen blir tatt opp i denne også.. http://www.dvinfo.ne...ting-video.html Videoen i den tråden gir et godt eksempel på å skyte "Flat", hva som da kommer ut av kamera og hva du kan få ut av bildet under etterarbeidet, (selv om tråden er litt gammel). Men hva du egentlig mener med "men angående strømmen blir tatt opp i denne også" er komplett uforståelig. Lenke til kommentar
Rattata12 Skrevet 26. oktober 2011 Forfatter Del Skrevet 26. oktober 2011 50Hz strømnettfrekvens her i europa for eksempel , det jeg mente Dermed må ha lukkertid på 1/50 sekund. Tror nok jeg er brukbar på fotodelen, videodelen er for meg helt forskjellig ifra foto.. Akk, skulle ønske det gikk med RAW video altså... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå