dup Skrevet 20. oktober 2011 Del Skrevet 20. oktober 2011 Hei, Jeg har en meget enkel server for meg og mine venner, hvor det kjøres minimalt med plugins etc. Men ettersom det har blitt en del (praktfulle ) byggverk etter hvert, får jeg mer og mer skrekk for creepers som plutselig dukker opp og ødelegger mye. Derfor lurer jeg på om noen kan tipse meg om en grei måte å få creepers til å ikke skade blokker, men fortsatt gjøre skade på spillere. Har lagt inn bukkit, hvis det finnes en plugin til dette. Lenke til kommentar
GameSlayer Skrevet 20. oktober 2011 Del Skrevet 20. oktober 2011 Jeg anbefaler deg å gå på minecraft forumet og laste ned en plugin som gjør at de ikke sprenger. Vet ikke om det er mulig om man kan gå inn å redusere explosion dmg til 0. Men verdt å sjekke inne på ihvertfall. Lenke til kommentar
L4r5 Skrevet 20. oktober 2011 Del Skrevet 20. oktober 2011 Safecreeper funker fjell for meg. Lenke til kommentar
xabo Skrevet 22. oktober 2011 Del Skrevet 22. oktober 2011 anbefaller worldguard/worldedit om du kjører bukkit, dønn stabilt å kommer ofte nye ting. Lenke til kommentar
dup Skrevet 22. oktober 2011 Forfatter Del Skrevet 22. oktober 2011 Takker for tipsene! Har testet Worldguard litt nå, og det ser ut til å fungere slik jeg ønsket. Selv om jeg gjerne skulle ønske at creeper'ne fortsatt lagde eksplosjonslyd og animasjon Lenke til kommentar
Lumpness Skrevet 22. oktober 2011 Del Skrevet 22. oktober 2011 Istedet for å modde spillet kan du jo bare bygge gjerde / vegg rundt hele basen og sørge for nok belysning . det funker for meg og jeg har aldri noe problem med creepers foruten i mørket og i grotter Lenke til kommentar
Blodappelsin Skrevet 3. november 2011 Del Skrevet 3. november 2011 (endret) På serveren jeg spiller på bruker vi en mod som gjør at creepereksplosjoner ikke ødelegger blokker. Creperne exploderer fortsatt, og skader spillere, men ingen blokker. Jeg vet dessverre ikke hva den heter, men det høres ut som om det er slik funksjonalitet du trenger. Edit: Tror det er Safe Creeper som L4r5 også nevnte. http://forums.bukkit.org/threads/mech-safe-creeper-0-3-2-control-creeper-explosions-enderman-tnt-fireballs-and-more-1337.25253/ Endret 3. november 2011 av Blodappelsin Lenke til kommentar
LordChosen Skrevet 4. november 2011 Del Skrevet 4. november 2011 Den moden Blodappelsin snakker om heter worldguard, og er helt fenomenal når det kommer til å endre på alt du måtte ønske. 1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå