Gå til innhold
Trenger du skole- eller leksehjelp? Still spørsmål her ×

The great wall of china

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Den kinesiske mur er det eneste byggverket som kan ses fra rommet. Det forteller litt om størrelsen.

Det vil si, det var før, i romfartens barndom. Nå kan de se to "byggverk" fra rommet; hva er det andre?

Søppelplassen i NY.

(Off topic, men kunne ikke dy meg. ;o)

Lenke til kommentar

Den kinesiske mur er det eneste byggverket som kan ses fra rommet. Det forteller litt om størrelsen.

Det vil si, det var før, i romfartens barndom. Nå kan de se to "byggverk" fra rommet; hva er det andre?

Søppelplassen i NY.

Den kinesiske mur kan ikke sees fra rommet; den er lang men bare noen meter tykk - Du kan ikke se motorveier fra rommet.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Søppelplassen i NY.

Den kinesiske mur kan ikke sees fra rommet; den er lang men bare noen meter tykk - Du kan ikke se motorveier fra rommet.

Hmm, leste litt om dette, mange steder står det faktisk at den kinesiske mur kan sees fra rommet. ''Den Kinesiske mur kan ses fra verdensrommet på ca 160 km avstand.'' Så fakta eller fleip :o

• Liker 1
Lenke til kommentar

Søppelplassen i NY.

Hmm, leste litt om dette, mange steder står det faktisk at den kinesiske mur kan sees fra rommet. ''Den Kinesiske mur kan ses fra verdensrommet på ca 160 km avstand.'' Så fakta eller fleip :o

Du har jammen rett innstilling til skolearbeidet; setter prøve på svarene. Du burde hatt en sekser allerede :D

Lenke til kommentar

Søppelplassen i NY.

Du har jammen rett innstilling til skolearbeidet; setter prøve på svarene. Du burde hatt en sekser allerede :D

At det var?

Lenke til kommentar

Det var at du tenker riktig når du gjør skolearbeidet ditt.

Man skal aldri godta en gitt opplysning før man sjøl har sjekket og funnet at den er riktig.

Når har jeg godtat den? Uff..

Du sjekket jo at opplysningen var riktig. :thumbup:

oja haha, my bad LoL.......

men har du noen tips, om du ikke hadde hørt noe om TGWOC, hva ville du mest at en som framførte til deg, hadde utypet seg i?

takker for svar

Lenke til kommentar

men har du noen tips, om du ikke hadde hørt noe om TGWOC, hva ville du mest at en som framførte til deg, hadde utypet seg i?

takker for svar

Jeg tror nok at det er den "kjedeligste" delen av historien som er mest imponerende her: alt arbeidet.

Og opprinnelsen er i hvert fall interessant: Hvorfor ble muren bygget? Og når? Hvor lenge holdt de på?

Og når en smal "motorvei" som denne kan ses fra rommet, så er det pga lengden, at solvinkelsen nok bidrar til at den kan ses 160 km ute.

Og sjølsagt: Hvilken betydning har muren i dag? Bare en turistattraksjon eller har den også en "praktisk" betydning for folk?

Lenke til kommentar

takker for svar

Jeg tror nok at det er den "kjedeligste" delen av historien som er mest imponerende her: alt arbeidet.

Og opprinnelsen er i hvert fall interessant: Hvorfor ble muren bygget? Og når? Hvor lenge holdt de på?

Og når en smal "motorvei" som denne kan ses fra rommet, så er det pga lengden, at solvinkelsen nok bidrar til at den kan ses 160 km ute.

Og sjølsagt: Hvilken betydning har muren i dag? Bare en turistattraksjon eller har den også en "praktisk" betydning for folk?

Takker!!!! Bra problemstillinger som jeg kan starte å gi utfyllende svar på :)

Igjen, takk :):D

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...