ariel1 Skrevet 20. oktober 2011 Del Skrevet 20. oktober 2011 Jeg lurer på hvordan 4 årig VGs fungerer? Jeg lurer på om f.eks hvis jeg velger 1p matte i vg1' og s1 i vg2 ( som er ganske lik 1t) kan jeg velge r1 i vg3 og r2 i vg4 .? Eller kan jeg ta r2 som privat? Lenke til kommentar
Ned Skrevet 20. oktober 2011 Del Skrevet 20. oktober 2011 Det er vell ingenting som heter 4årig VGS, så lenge du ikke benytter deg av muligheten på et fjerde år om du vil ta opp igjen fag. Man kan ta R2 som privatist, men dette er ganske hardt. Om du velger P matte i første klasse, og så S1 og S2 matte etterpå så vil det gi deg 0,5 poeng hver, ergo 1 poeng totalt som programfag. Du har også muligheten å ta R1 på andre året og R2 på tredjeåret, så lenge du tar T matte i første klasse. Lenke til kommentar
stifa Skrevet 21. oktober 2011 Del Skrevet 21. oktober 2011 (endret) Det er vell ingenting som heter 4årig VGS, så lenge du ikke benytter deg av muligheten på et fjerde år om du vil ta opp igjen fag. Enkelte funksjonshemmede, bla. andre synshemmede, har denne muligheten, altså å spre den videregående opplæringa si over fire år. Endret 21. oktober 2011 av stifa Lenke til kommentar
BertNaked Skrevet 23. oktober 2011 Del Skrevet 23. oktober 2011 Tenker du på TAF nå? (TEKNISKE og ALLMENNE FAG) TAF Lenke til kommentar
emwa Skrevet 26. oktober 2011 Del Skrevet 26. oktober 2011 Man kan også ta 4 vgs år, dersom man vil gå et vgs år om igjen ved at man feks har fått mye fravær eller har fått dårlige karakterer. Man kan også bytte linje, og da må man ta alt fra skretsj. Alle har 5 år disposisjon til å fullføre videregående opplæring. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå