sanderw Skrevet 20. oktober 2011 Del Skrevet 20. oktober 2011 Hei, jeg har nettop startet med akvarium og har hatt det i over to uker nå, men nå har jeg plutselig fått mark i det, og lurer på om noen hvet hvordan jeg får dem bort? Lenke til kommentar
Minecrafter Skrevet 21. oktober 2011 Del Skrevet 21. oktober 2011 har aldri hørt om mark i akvariet... klarer du å finne eller ta et bilde av de? Lenke til kommentar
sanderw Skrevet 21. oktober 2011 Forfatter Del Skrevet 21. oktober 2011 Første gang jeg så dem trodde jeg det var små planterøtter, men senere så jeg at de bevegde på seg. og nå er det helt fullt av dem. De er for små til å ta bilde av med mitt kamera. Lenke til kommentar
nomore Skrevet 21. oktober 2011 Del Skrevet 21. oktober 2011 Høres ut som om du har gitt fiskene for mye mat Spiser de opp alt du gir de, eller faller noe til bunnen og blir liggende? Løses ved å redusere foringen. Markene forsvinner da av seg selv. Lenke til kommentar
Wohooo Skrevet 21. oktober 2011 Del Skrevet 21. oktober 2011 Har selv opplevd å få små hvite marker ved oppstart av akvarium. Det er trolig en slags mikroorm eller planarier. Jeg hadde ikke overforet akvariet, så det trenger ikke å ha noe med det å gjøre, men det kan være lurt å være litt obs på foringen. Trolig vil disse ormene bli spist av fiskene, labyrintfisker skal være spesielt glade i dem. Lenke til kommentar
sanderw Skrevet 21. oktober 2011 Forfatter Del Skrevet 21. oktober 2011 Men jeg har ikke fått fisker i akvariet enda. Lenke til kommentar
Wohooo Skrevet 21. oktober 2011 Del Skrevet 21. oktober 2011 Det er bra at du lar bakteriekulturen utvikle seg og ikke har puttet fisk i karet. Disse markene er neppe et problem. Bare vent til vannverdiene i vannet er fint så vil trolig makkene forsvinne i det du putter i fisk. Det kan være lurt å begynne med noen hardføre fisker i starten. Lenke til kommentar
sanderw Skrevet 22. oktober 2011 Forfatter Del Skrevet 22. oktober 2011 Tusen takk! Lenke til kommentar
Shirmah Skrevet 22. oktober 2011 Del Skrevet 22. oktober 2011 Disse markene er helt ufarlige, og blir god snacks for fiskene når du introduserer disse. Bare la de være! Husk forresten på at du venter med å sette inn fisk til du ikke får utslag på nitritt og amoniakk, dette tar normalt 3-4 uker fra oppstart. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå