Gå til innhold

Gammel 2-pin intern høytaller på moderne hovedkort?


Anbefalte innlegg

Hei,

 

Jeg har en gammel 2-pin høytaller av denne typen: PCSPK352-unit.jpg. Jeg lurer på om det er mulig å bruke dette sammen med moderne hovedkort av typen Asus P8H67 og P8Z68. Noen som har erfaringer? Finnes det tilsvarende interne høytallere å få kjøpt eller hører det fortiden til? Jeg er ikke så opptatt av lydkvalitet at jeg har behov for eksterne høytallere, det vil jeg helst slippe.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Trur ikkje det har eksistert hovudkort med pc speaker i over 10 år. Den forsvann når SoundBlaster vart vanleg.

Leita litt i gamle delar og fann eitt hovudkort for Pentium II og der var det pins for pc speaker. Dette er vel frå rundt 1998 :)

 

Min LCD skjerm har innebygde høgtalarar så for ditt bruk hadde nok dei vore perfekt :)

Lenke til kommentar

Trur ikkje det har eksistert hovudkort med pc speaker i over 10 år. Den forsvann når SoundBlaster vart vanleg.

Leita litt i gamle delar og fann eitt hovudkort for Pentium II og der var det pins for pc speaker. Dette er vel frå rundt 1998 :)

 

Min LCD skjerm har innebygde høgtalarar så for ditt bruk hadde nok dei vore perfekt :)

 

Takk, da vet jeg det! Det virker synd for min del, har faktisk alltid hatt PCer med innebygde PC speaker (Ja, de har vært litt gamle) og lyden har vært helt tilstrekkelig for mitt bruk. Har som nevnt liten interesse av å ha noe ekstra dilldall stående på pulten kun for å ha lyd. LCD skjermer med innebyggde høyallere er nok det beste alternative da. Det var et godt tips for fremtiden, men ikke for å løse problemet nå.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...