Gå til innhold

Føkk i spill :'-(

Anbefalte innlegg

Har vært inne på dette før, men nye fakta har kommet, så jeg kjører det opp igjen.

Jeg bygde ny data i vår, og helt siden første stund har den klikket/fryst i alle spill, etter ca 10-20 minutter, eller 2-3 runder instant action på ut03.

Jeg har et MSI k7n2 6570-hovedkort og et ASUS V9900/td FX5800-grafikkort. 512 MB Apacer DDR-RAM.

Etter mye prøving har det vist seg at maskinen funker perfekt om jeg ikke legger inn nForce-drivere. Dette resulterer vel såvidt jeg kan skjønne i dårligere ytelse, så det hadde vært en fordel å få lagt dem inn. Dessuten er det jo ett eller annet som ikke stemmer.

Jeg har også prøvd å låne grafikkort av en kamerat (gF4-kort). Dette funket også bra. Sendte derfor inn kortet til PSData, men de fant ingen feil på det.

Synes dette er utrolig irriterende, og det hadde vært fint å få en løsning på det. Noen som vet noe som kanskje kan funke?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
søkt på internett om kortet ikke er likt av hovedkortet? prøvd et annet skjermkort på hovedkortet

Har prøvd et annet skjermkort. Det funket bra.

Har også søkt litt etter både skjermkortet og hovedkortet samtidig, for å prøve å finne som gjør at de ikke passer sammen. Finner ganske mange sider der begge kortene står nevnt, men har enda ikke funnet noe sted der det står at de har et problem med hverandre.

Lenke til kommentar

Installerte nye drivere (nForce 2.78 og Detonator 45.23), og fyrte opp 3DMark 2003. Ble nettopp ferdig med 4 runder på rad, med ca 1 sek mellomrom, noe som har vært en fjern drøm helt siden jeg startet opp pcen for første gang.. :)

Regner dermed problem som swolved.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...