Gå til innhold

Må ha hjelp!

Anbefalte innlegg

Hei, når jeg hatt på maskina litt kommer noen ganger denne meldinga:

Systemet avsluttes. Lagre alt arbeid og logg av. Ulagrede endringer vil gå tapt. Denne avslutningen ble startet av NT-MYNDIGHETSYSTEM

Tid: 00:00:59

Melding

Windows må starte på nytt for tjenesten remote procedure call (RPC) avsluttet unormalt

---------------------------------------------------------------------------------

Sist når dette skjedde ( 10min siden ) så skjedde detta 5ganger etter hverandre, ganske kjedelig å må drive å restarte hele tida...Håper noen kan hjelpe meg

-Kim

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Systemet avsluttes. Lagre alt arbeid og logg av. Ulagrede endringer vil gå tapt. Denne avslutningen ble startet av NT-MYNDIGHETSYSTEM

Tid: 00:00:59

Melding

Windows må starte på nytt for tjenesten remote procedure call (RPC) avsluttet unormalt

Den beskjeden kommer fram når du blir nuka, altså remote shutdown!

Kan være en kompis som har det arti med deg, ikke vet jeg. Men den beskjeden kommer frem når noen shutter deg nå.

Gjør som WickedOne foreslo, oppdater!

Gi tilbakemelding på hvordan det går! :)

Lenke til kommentar

Jeg har heller aldri fått virus i mine mange år på nett, og bruker sjeldent hverken virusprogrammer eller firewall.

Lovesan/msblaster smitter dertil ikke via epost som vanlig, men leter rett og slett opp et sikkerhetshull i windows, og deretter ftp'er inn en fil til deg som forårsaker denne shutdown prosessen når du er på nett. Alle som ikke har en type firewall og kjører windows i samtlige versjoner er suspekte for å få dette, det har ingenting med mail å gjøre.

Siden det ble først oppdaget nå på mandag er det heller få virusprogrammer som finner dette enda, selv om de fleste har prosedyrer ute for hvordan man fjerner det. Uansett, slik det ser ut er det web/mail servere som distribuerer viruset/ormen massivt, slik at så lenge du ikke har tettet sikkerhetshullet med patchen fra MS, eller kjører en firewall hvil du fortsette å få dette selv om du fjerner det.

Jeg fikk dette for et par dager siden men oppdaget det ikke før idag pga. lite nettbruk i ferien. Det var litt interessant å se hvordan det oppførte seg - jeg kunne slette det fra maskinen/registeret/prosesser, logge meg på nett, og så se at jeg ble infisert igjen eksternt alt fra 1-5 minutter etter jeg var pålogget nettet.

Så igjen, det har ingenting med vedlegg i mail eller lignende å gjøre, men infiserer maskinen din tilfeldig ser det ut til, så lenge du ikke har en firewall eller patchet dette hullet. Det er jo klassifisert som den største virus/orm trusselen til nå og kommer til å eksplodere i dagene fremover.

Disclaimer: Jeg har ikke noe greie på virus i det hele tatt - dette er ting jeg har lest og oppdaget idag, under prosessen med å få fjernet faenskapet =)

Cheers,

Ellusion

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...