johanf Skrevet 20. oktober 2011 Del Skrevet 20. oktober 2011 Hvis man skal kjøre OS og gaming-installasjoner på to forskjellige partisjoner, hva er best - én disk delt på to partisjoner, eller to mindre disker? Lenke til kommentar
oslo72 Skrevet 20. oktober 2011 Del Skrevet 20. oktober 2011 Med SSD vil det være best å kjøre to separate disker. Det vil være raskere å ha de i RAID, men det blir enklere å styre nyinstallasjoner/oppgradering senere dersom OS er på egen disk. Å ha spill installert på SSD gir jo en ytelsesforbedring, men ikke i nærheten av hva man får ved å ha OS'et på en SSD. Har du råd er det jo selvfølgelig greit, og det kommer jo an på hvor mange spill du har installert til enhver tid. Lenke til kommentar
johanf Skrevet 30. oktober 2011 Forfatter Del Skrevet 30. oktober 2011 Takk for svar, oslo72. Nå har akkurat disken jeg har games på tatt kvelden. Tror jeg kjøper en 64 GB SSD i morgen, og så bruker jeg min WD VelociRaptor (dagens systemdisk) til gamingdisk. Hovedtanken bak spørsmålet var om det er bedre å ha to separate 64 GB SSD til OS og gaming, eller om det er like greit å ha én på 128 GB...? Lenke til kommentar
Jann - Ove Skrevet 30. oktober 2011 Del Skrevet 30. oktober 2011 En på 128GB er like greit. Det er jo ikke værre enn å formatere systempartisjonen ved behov når man senere reinstalerer os, eller oppgraderer. Selv har jeg tre-fire av spillene mine på ssd til enhver tid; eve, tf2, og et eller to andre spill som jeg holder på å spille igjennom. Er man allergisk mot loadingskjermer så er det å ha spill på ssd et flott tiltak - og har man noen faste spill man spiller ofte, så er det kjekt å ha de liggende der. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå