Gå til innhold

Enkel og mobil scanning av dokumenter

Anbefalte innlegg

Hei,

Jeg driver et bedrift hvor vi har ansatte som hele tiden er ute på farten og vi på kontoret trenger en rask løsning for å få tilsendt forskjellige dokumenter fra de ansatte. Løsningen så langt har vært følgende:

Denne løsningen fungerer forhåndsvis bra, men det er alltids noen som har lyst til å bruke mindre data. Finnes det noen verktøy som gjør dette prosessen enda kortere? Aller helst at de ikke trenger skru på en data?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet-Z9Cy2AAy

En løsning vil være å bruke en smarttelefon. Da kan man ta et bilde av dokumentet med mobilens kamera og bruke dropbox på samme måte.

Lenke til kommentar

Det kommer jo litt ann på ønsket kvalitet/resultat. Eg bruker kameraet i telefonen min eller nettbrettet til å "scanne" inn dokumenter eg vil ta vare på. 99% av dette er kvitteringer, resten er stort sett informasjonsskriv som kun inneholder tekst eg ikke orker å skrive ned manuelt.

Men kvaliteten blir ikke mer enn nødvendig. Et A4 ark får ikke helt rette kanter, og algoritmen som skal korrigere dette er ikke alltid 100%. Så om kravet til kvalitet er høy så er det en dårlig løsning.

Spørs da om ikke et nettbrett med fullverdig USB port og samme scanner er et bedre alternativ? Det forutsetter da at scanneren fungerer på nettbrettet. Alternativt finnes det muligens scannere for det behovet.

Lenovo har nettopp lansert et nettbrett med fullverdig USB port. Andre fungerer også men ofte med overgang.

Lenke til kommentar

Har prøvd meg litt rundt med forskjellige "scann med mobilkamera"-apps, uten at kvaliteten har vært noe særlig å skryte av. I tillegg krever den jo også lys, noe som ikke alltid er tilgjengelig når de ansatte sitter sent på en vinterkveld og skal kjøre gjennom 2-3 dokumenter. I tillegg blir den enda mer upraktisk når det ikke er små kvitteringslapper som skal scannes, men større A4 ark.

Så vidt jeg kan se finnes det ikke i dag noen gode "scann til nettbrett" løsning, så her er det vel bare å smøre seg med tålmodighet.

Lenke til kommentar

Jeg må bare si følgende at det dere scanner og sender via DropBox burde IKKE være saker og ting dere ikke ville delt ut til tilfeldige personer eller kunder.

Årsaken er at sikkerheten hos Dropbox er helt elendig, alle filer lagres og krypteres med kun 1 NØKKEL og kan leses av hvem som helst hos Dropbox.

I tilegg har deres login vært heller... Dårlig.

Funker greit til ting som ikke er sensitivt, men straks det har litt verdi så burde dere sky dropbox og heller vurdere å sette opp en egen server eller MULIGENS leie og vurdere streng kryptering slik at gutta på server rommet ikke kan lese det som sendes.

Lenke til kommentar

Er ikke bare det som er problemet, men er du ikke redd for at hvem som helst skulle snoke og lese dokumentene...

Så er det ikke noe problem, TechSNAP har hatt flere episoder angående Dropbox og det er direkte skremmende.

I tilegg ti flere bugs, blant annet at passord ikke ble påkrevd for innlogging (Alt du trengte var ett brukernavn.)

Og de kan ikke fikse det heller, om de fikser sikkerheten sin så vil du miste mesteparten av funksjonaliteten som har gjort dem såpass god.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...