Xathras Skrevet 20. oktober 2011 Del Skrevet 20. oktober 2011 Hei ! Jeg har nå bestilt og fått alle delene til PCen min.... bortsett fra skjermkortet. Alle delene kjøpte jeg på komplett, borsett fra skjermkortet, fordi det var utsolgt. Fant så fram skjermkortet på mobilestore.no og de hadde på lager! (Jippi) Bestilte og var fornøyd. Men det viser seg at de som var på lager ble sendt ut før min bestilling ble hentet... perfekt. Så sitter her nå og leter etter noen som har MSI Lightning kortet på lager, men det er utsolgt overalt! Samtidig sitter jeg her med alle de andre delene og skal begynne å bygge nå.. uten at jeg vet når jeg får skjermkort! Noe som dere kanskje skjønner er veldig frustrerende, siden jeg ventet å få det idag eller imorra... Dette kortet kommer på lager tidligst 2.11.2011 noe jeg syns er litt lenge å sitte med en super-pc ferdig bygd å vente.. Her er set-upen: http://www.komplett.no/k/shoplist.aspx?mode=receive&si=995973&su=4583EE61-CA39-4243-9070-1EDE130433C7 Så jeg trenger litt hjelp! Nå blir jeg tvunget til å vurdere andre løsninger.. Såvidt jeg har sjekket så http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=634900&CKS=PCW ut som et mulig alternativ.. men akkurat nå er jeg åpen for alle forslag. Planen var MSI GTX580 Lightning 1,5gig siden det har ekstremt bra kjøling og egner seg tl overclocking. For å så oppgradere til SLI GTX580 senere når det passer seg. Noen nettbutikker har 3gig versjonen av MSI sitt kort på lager, noe jeg vuderte originalt, men etter å ha vurdert det og gått bort i fra det, er jeg åpen til forslag.. I mellomtiden skal jeg nå begynne å bygge! Får ønske meg lykke til Takk for all tilbakemelding! Lenke til kommentar
MacNeil Skrevet 20. oktober 2011 Del Skrevet 20. oktober 2011 (endret) Ser ut som nesten alle sidene som selger kortet har ETA den fjerde november. Digital Impuls står det ubekreftet 22.10. Hmm.. Gigabyte kortet du linket har jeg sjekket litt på. Virker som det bedre kortet når det kommer til kjøling faktisk. Stillere er det også. Det ser jo uhårdelig langt ut! :!: Skal vist være mulig å overclocke det til Core: 950/Shader: 1900/Memory: 1075 med overvolt og fortsatt ha 73C max med viftene på auto, noe som høres utrolig bra ut. Det er helt klart salgspunktet spør du meg Kan jo legge til at den får P7651, X2512 i 3DMark11, P34059, H23637 i 3DMark Vantage og 75FPS average i Unigine Heaven! Endret 20. oktober 2011 av JewAlmighty Lenke til kommentar
Xathras Skrevet 20. oktober 2011 Forfatter Del Skrevet 20. oktober 2011 Ser ut som nesten alle sidene som selger kortet har ETA den fjerde november. Digital Impuls står det ubekreftet 22.10. Hmm.. Gigabyte kortet du linket har jeg sjekket litt på. Virker som det bedre kortet når det kommer til kjøling faktisk. Stillere er det også. Det ser jo uhårdelig langt ut! :!: Skal vist være mulig å overclocke det til Core: 950/Shader: 1900/Memory: 1075 med overvolt og fortsatt ha 73C max med viftene på auto, noe som høres utrolig bra ut. Det er helt klart salgspunktet spør du meg Kan jo legge til at den får P7651, X2512 i 3DMark11, P34059, H23637 i 3DMark Vantage og 75FPS average i Unigine Heaven! Dette høres jo absolutt ikke verst ut.. ulempen er at det koster 200kr mer, men det er vel ikke all verden I guess. Foreløpig ser det ut som ett veldig mulig valg RELATIVT frustrerende at jeg kunne hatt det her og nå dersom jeg bestilte det i utgangspunktet :\ Men men! Jeg har fortsatt ikke bestemt noe, og er åpen for alle slags forslag. Har ett lite håp om å bestille i dag, men vet ikke om det jeg haster det såpass.. Lenke til kommentar
Xathras Skrevet 20. oktober 2011 Forfatter Del Skrevet 20. oktober 2011 Da har jeg bestilt ett Gigabyte super overclock kort ! Det har litt dårligere kjøling enn MSI Lightning, samt 0,5-1fps dårligere overrall omtrent.. Koster ikevl 200kr mer.. Veldig bittert kjøpt, er veldig frustrert over alt dette Kjedelig når man har bestemt seg for ett kort for å så ikke ha muligheten til å kjøpe det.. Likevel så kommer jeg sikkert ikke til å merke noe forskjell, så klarer nok å leve med det :!: haha! Er tross alt ett veldig heftig kort, og når jeg kjøper PC til 17k så overlever jeg nok 300kr ekstra.. Jaja! Fikk noe særlig tilbakemelding før jeg skulle bestille så da ble det slik Planen er å bruke dette for å så oppgradere til SLI senere når det er behov/prisene synker etc. Sånn gikk det! takk for nå Lenke til kommentar
MacNeil Skrevet 20. oktober 2011 Del Skrevet 20. oktober 2011 Da har jeg bestilt ett Gigabyte super overclock kort ! Det har litt dårligere kjøling enn MSI Lightning, samt 0,5-1fps dårligere overrall omtrent.. Koster ikevl 200kr mer.. Veldig bittert kjøpt, er veldig frustrert over alt dette Kjedelig når man har bestemt seg for ett kort for å så ikke ha muligheten til å kjøpe det.. Likevel så kommer jeg sikkert ikke til å merke noe forskjell, så klarer nok å leve med det :!: haha! Er tross alt ett veldig heftig kort, og når jeg kjøper PC til 17k så overlever jeg nok 300kr ekstra.. Jaja! Fikk noe særlig tilbakemelding før jeg skulle bestille så da ble det slik Planen er å bruke dette for å så oppgradere til SLI senere når det er behov/prisene synker etc. Sånn gikk det! takk for nå Gi gjerne tilbake meldinger på kortet! Ser veldig bra ut Lenke til kommentar
UriasX Skrevet 20. oktober 2011 Del Skrevet 20. oktober 2011 Gigabyte kortet er jo mye mer sexy, med 3 vifter Lenke til kommentar
Xathras Skrevet 20. oktober 2011 Forfatter Del Skrevet 20. oktober 2011 Gigabyte kortet er jo mye mer sexy, med 3 vifter Haha! Lightning kortet har mye mer elegant design da :O hahah! Men har hovedkort som MSI så tenkte lsm det hadde passe bedre sammen etc Vet ikke om det har noen effekt i det heeeeleee tatt (tror vel ikke det), men liker å holde meg til de samme produsentene Men men!! Brukte for lang tid på å bestemme meg om hva jeg ville ha, og da ble det utsolgt gitt! Da har jeg bestilt ett Gigabyte super overclock kort ! Det har litt dårligere kjøling enn MSI Lightning, samt 0,5-1fps dårligere overrall omtrent.. Koster ikevl 200kr mer.. Veldig bittert kjøpt, er veldig frustrert over alt dette Kjedelig når man har bestemt seg for ett kort for å så ikke ha muligheten til å kjøpe det.. Likevel så kommer jeg sikkert ikke til å merke noe forskjell, så klarer nok å leve med det :!: haha! Er tross alt ett veldig heftig kort, og når jeg kjøper PC til 17k så overlever jeg nok 300kr ekstra.. Jaja! Fikk noe særlig tilbakemelding før jeg skulle bestille så da ble det slik Planen er å bruke dette for å så oppgradere til SLI senere når det er behov/prisene synker etc. Sånn gikk det! takk for nå Gi gjerne tilbake meldinger på kortet! Ser veldig bra ut Det skal jeg gjøre Det kommer hvertfall til å få kjørt seg, hvis du tar en titt på oppsettet mitt Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå