Gå til innhold

[Løst] Hjelp :-)Best mulig backup av Galaxy s2 før jeg rooter ?

klypen

Anbefalte innlegg

Hei Jeg trenger litt hjelp til å finne ut hvordan jeg kan ta best mulig backup av min Samsung Galaxy S2 før den skal rootes for første gang.

På telefonen er det installert mange kjøpeprogrammer og enda fler gratisprogrammer som jeg ønsker å ha med videre, samt kontakter og dukumenter og meldinger og bilder og videoer osv osv.

Jeg skjønner at det ikke går an å lage et fullstendig backup image når den ikke har root, men

hva gjør dere andre før dere rooter mobilen den første gangen

Jeg har søkt og lest både her og på xda forums men finner ikke helt ut.

Er det noen som kan dette her på en enkel måte?

Eller finnes det ikke noen enkel måte å gjøre det på.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Alle kjøpte programmer registreres på Googlekontoen din og kan lastes ned igjen senere fra samme eller en annen telefon (så lenge du logger inn på samme konto)

Har ikke prøvd det selv, men apps kan backes opp med My backup pro

Hvis ikke du får det til er det jo bare å notere alle appsene du har, og laste de ned igjen senere.

Kontakter lagres også på Googlekontoen din, så lenge du ikke har lagret de på telefon/simkort. (sjekk dette)

Dokumenter, Bilder og videoer er det enklest å ta backup av på PCen din/minnepenn og legge de inn igjen etterpå. Men hvis alt går som det skal, ligger jo alt av bilder osv på minnekortet når du er ferdig å roote/legge in custom ROM.

Lenke til kommentar

Du trenger ikke å ta backup ved root, da ingenting blir borte.

Kjøpte apps ligger i market.Noter ned navnet på de du har fra før som du må evt laste på nytt.

Kontakter kan du eksportere til sd.Det samme gjelder dokumenter og det andre.

Det finns sikkert masse apps som gjør den jobben, men personlig så bruker jeg ikke det.Titanium backup kan sikkert gjøre jobben.

Som regel når jeg rooter så bytter jeg rom uansett, og da syns jeg det er greit med en fersk start.

EDIT : litt treg med svar så Bibow kom i forkjøpet...

Endret av janaha
Lenke til kommentar

Hei takker for god hjelp:-)

Har nå "roota" telefonen og flashet til siste stabile cyanogenmod med clockwork og må si at alt funker fjell på min Galaxy s2...

Jeg tok backup av alle programmer med AppBrain og synkroniserte kontakter til google, viste seg at alle sms og mms hadde jeg backup av via Go sms pro.

Selve rootinga gikk problemfritt med Odin og SuperOneClick.

Fulgte guiden i første post HER og selvfølgelig en stor takk til Byxxi for den kjempejobben som er lagt ned i guiden der.

Jeg er veldig overrasket over hvor sømløst alt fungerer, det er en fryd å leke med androidOS..

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...