sinols Skrevet 20. oktober 2011 Del Skrevet 20. oktober 2011 (endret) Hei Prosjektet, simplr. Jeg holder på å uvikle ett design som skal ha fokus på innhold. Svart-hvitt toner, en god og enkel struktur og mye luft. Dette er basen til simplr. Jeg er ingen programmerer, jeg designer bare. Hobbybasis. Jeg ser etter noen som kan utvikle prosjektet for først og fremst platformen, blogger. Her er hva jeg har kommet frem til på noen timer. Gjerne gi tilbakemelding på hva du synes.Takk. Direktelink: View image: simplr Bildet: (om det funker) Endret 20. oktober 2011 av sinols Lenke til kommentar
oslo72 Skrevet 20. oktober 2011 Del Skrevet 20. oktober 2011 Dårlig tegn at du ikke linker til et fungerende bilde? Lenke til kommentar
sinols Skrevet 20. oktober 2011 Forfatter Del Skrevet 20. oktober 2011 (endret) Dårlig tegn at du ikke linker til et fungerende bilde? Funker ikke denne? Endret 20. oktober 2011 av sinols Lenke til kommentar
oslo72 Skrevet 20. oktober 2011 Del Skrevet 20. oktober 2011 Linken fungerte. Det ser jo bra ut i all sin enkelhet. Synes likevel (og her er du IKKE alene) at kommentarfeltene i en blogg gjør ting rotete. Det er for lite skille mellom opprinnelig blogginnlegg og nye kommentarer. I svart/hvit er det jo ikke så mange alternativer - men litt innrykk eller eventuelt en lysegrå "stolpe" til venstre for kommentarene kanskje? Lenke til kommentar
Occi Skrevet 21. oktober 2011 Del Skrevet 21. oktober 2011 Syns ikke fontvalget var spesielt imponerende. Ikke spesielt deilig å lese, og var mye forskjellige fonter og/eller teksteffekter. Lenke til kommentar
sinols Skrevet 21. oktober 2011 Forfatter Del Skrevet 21. oktober 2011 Syns ikke fontvalget var spesielt imponerende. Ikke spesielt deilig å lese, og var mye forskjellige fonter og/eller teksteffekter. Hva ville du ha gjort annerledes, hvilke font ville gjort seg bedre? Lenke til kommentar
Occi Skrevet 21. oktober 2011 Del Skrevet 21. oktober 2011 Fonten brukt på f. eks "Someone has taken my new iPhone!" og teksten underfor er kornete og ekkel å lese. Prøv å finn en font som er smoothere, eventuelt så kan det løses ved å bruke javascript og antialising når siden kodes Har ikke noe konkret forslag til hvilken font som bør brukes dessverre, syns bare teksten var ekkel å lese som sagt. Lenke til kommentar
sinols Skrevet 21. oktober 2011 Forfatter Del Skrevet 21. oktober 2011 Fonten brukt på f. eks "Someone has taken my new iPhone!" og teksten underfor er kornete og ekkel å lese. Prøv å finn en font som er smoothere, eventuelt så kan det løses ved å bruke javascript og antialising når siden kodes Har ikke noe konkret forslag til hvilken font som bør brukes dessverre, syns bare teksten var ekkel å lese som sagt. Enig, takk for tipset. Kan hende det blir litt bedre når den blir kodet. I og med at dette er ett bilde fra photoshop. Lenke til kommentar
Occi Skrevet 21. oktober 2011 Del Skrevet 21. oktober 2011 Tekstens utseende vil også bli påvirket av operativsystemet brukt. F. eks kan du kanskje ha lagt merke til at tekst ser bedre ut med en mac enn windows-PC, da det er pga. den har bedre antialiasing. Det gjelder forøvrig også de fleste Linux-distroer. Har ikke selv testet noe særlig med antialiasing, men veit at du kan få annen font med Google Font API, som ikke er avhengig av fonts installert på OSet til brukeren, men det krever javascript, som er et lite minus. Lenke til kommentar
torbjørn marø Skrevet 21. oktober 2011 Del Skrevet 21. oktober 2011 Jeg føler det nesten er like store forskjeller på font-rendring mellom ulike browsere som det er mellom ulike plattformer. :o Lenke til kommentar
Occi Skrevet 21. oktober 2011 Del Skrevet 21. oktober 2011 (endret) Stemmer vel kanskje det ja, men vet ikke om det gjelder alle platformer. Edit: Fant ut at nettlesere renderer faktisk forskjellig, men dette er på Win7, vet ikke om det gjelder Linux/OS X. Endret 21. oktober 2011 av Occi Lenke til kommentar
sinols Skrevet 21. oktober 2011 Forfatter Del Skrevet 21. oktober 2011 (endret) Liten test, bakgrunn Endret 23. oktober 2011 av sinols Lenke til kommentar
Occi Skrevet 21. oktober 2011 Del Skrevet 21. oktober 2011 Fin farge på bakgrunnen, passet godt inn Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå