Gå til innhold

simplr, ett blogg prosjekt

Anbefalte innlegg

Hei

Prosjektet, simplr.

Jeg holder på å uvikle ett design som skal ha fokus på innhold. Svart-hvitt toner, en god og enkel struktur og mye luft. Dette er basen til simplr.

Jeg er ingen programmerer, jeg designer bare. Hobbybasis.

Jeg ser etter noen som kan utvikle prosjektet for først og fremst platformen, blogger.

Her er hva jeg har kommet frem til på noen timer. Gjerne gi tilbakemelding på hva du synes.Takk.

Direktelink:

View image: simplr

Bildet: (om det funker)

simplr.jpg

Endret av sinols
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Linken fungerte.

Det ser jo bra ut i all sin enkelhet. Synes likevel (og her er du IKKE alene) at kommentarfeltene i en blogg gjør ting rotete. Det er for lite skille mellom opprinnelig blogginnlegg og nye kommentarer.

I svart/hvit er det jo ikke så mange alternativer - men litt innrykk eller eventuelt en lysegrå "stolpe" til venstre for kommentarene kanskje?

Lenke til kommentar

Fonten brukt på f. eks "Someone has taken my new iPhone!" og teksten underfor er kornete og ekkel å lese. Prøv å finn en font som er smoothere, eventuelt så kan det løses ved å bruke javascript og antialising når siden kodes :) Har ikke noe konkret forslag til hvilken font som bør brukes dessverre, syns bare teksten var ekkel å lese som sagt.

Lenke til kommentar

Fonten brukt på f. eks "Someone has taken my new iPhone!" og teksten underfor er kornete og ekkel å lese. Prøv å finn en font som er smoothere, eventuelt så kan det løses ved å bruke javascript og antialising når siden kodes :) Har ikke noe konkret forslag til hvilken font som bør brukes dessverre, syns bare teksten var ekkel å lese som sagt.

Enig, takk for tipset. Kan hende det blir litt bedre når den blir kodet. I og med at dette er ett bilde fra photoshop.

Lenke til kommentar

Tekstens utseende vil også bli påvirket av operativsystemet brukt. F. eks kan du kanskje ha lagt merke til at tekst ser bedre ut med en mac enn windows-PC, da det er pga. den har bedre antialiasing. Det gjelder forøvrig også de fleste Linux-distroer.

Har ikke selv testet noe særlig med antialiasing, men veit at du kan få annen font med Google Font API, som ikke er avhengig av fonts installert på OSet til brukeren, men det krever javascript, som er et lite minus.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...