Gå til innhold

Går dette bra da mon tro?

Anbefalte innlegg

Begynner å bli lei min gamle pc som har begynt å dette fra hverandre (pcen er bare tre år gammel, men kabinettet har begynt å gå i oppløsning). Har i den anledning funnet ut når jeg skal bytte kabinett kan jeg likså godt bygge helt ny pc. Har tittet på Black Refinery tråden og brukt den som utgangspunkt, men har skiftet ut noen deler tilfordel for andre.Ikke store forandringene, men noen. Det i blått er endreinger fra BR oppsettet.

Kabinett: Fractal Design Define R3

Prosessor: Intel Core i5 2500K

Skjermkort: Radeon HD 5770 (I hovedsak fordi jeg ikke gamer så mye og BR sin har en litt stiv pris, tenker meg mer rundt 1500,- maks)

Hovedkort: Asus P8Z68-V PRO(tenkte at det er bedre å legge noen lapper ekstra på HK enn skjermkort)

Minne: Corsair Vengeance DDR3-1600 8 GB(BR har 4gb og minne er alltid kjekt å ha)

Harddisk: Samsung SpinPoint F3 1TB

SSD: Crucial m4 64GB

Kjøler: Arctic Cooling Freezer 13 Pro

Optisk drev: Samsung SH-S222AB

Strømsforsyning: OCZ ModXStream 600W

Noen meninger rundt dette oppsettet? Det jeg lurer mest på er om skjermkortet er greit nok, eller finnes det andre gode alternativer?

Kjører XP på nåværende maskin, vært trofast tilhenger av det i mange år nå, men tenkte jeg skulle oppgradere OS i samme slengen som pcn. Men mitt store spørsmål er; Er det vits i å kaste bort penger på Win 7, nå som Win 8 er rett rundt hjørnet?

Vurderer nesten å vente med å bygge pc til Win 8 er ute og heller kjøre full pakke da, men så er spørsmålet hvor lenge må jeg vente på at win 8 skal komme.... og orker jeg å vente så lenge...

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hei. Har ikke tittet så mye på Win8, men er ikke den vinklet mye mot touch og nettbrett?

Av det jeg har sett så er det mye dra hit dra dit for å scrolle seg bortover.

Vil tro at win8 må lide mye mer driverproblematikk enn hva f.eks. Vista gjorde.

Win 9 er vel kansje mer å vente på for oss vanlige PCbrukere.

Lenke til kommentar

Hei. Har ikke tittet så mye på Win8, men er ikke den vinklet mye mot touch og nettbrett?

Av det jeg har sett så er det mye dra hit dra dit for å scrolle seg bortover.

Vil tro at win8 må lide mye mer driverproblematikk enn hva f.eks. Vista gjorde.

Win 9 er vel kansje mer å vente på for oss vanlige PCbrukere.

Har ikke fått fulgt med så mye på utviklingen i dataverdenen de to siste årene, så er litt ute av det. Har sett en par artikler om Win 8 og ja det ser veldig ut som en forstørret versjon av en touch tlf. Så hvis det er det som er layouten, er jeg sikker i min sak på at jeg går for Win 7 nå. Liker det tradisjonelle og gode & gamle (trauste?) windows layouten. Har lest et sted at gutter/menn ikke liker forandring, og må si jeg faller inn under den kategorien.

Ellers synes du pc oppsettet ser greit ut? Det blir en kurant pc, selvom jeg viker litt fra det opprinnelige Black Refinery oppsettet?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...