Gå til innhold

Mediaserver (prøvd PS3 media server uten hell..)


J@9

Anbefalte innlegg

Heisann!

 

Hjemme har jeg både en PS3 og en Sony tv som støtter avspilling via nettverk, men sliter litt med å finne en bra media server som kan sende innholdet dit.

 

Pc'n som skal kjøre media server programmet har vel rundt 2ghz pentium 4 cpu, 3gb ram og kjører windows 2008 r2 server.

Har PS3 media server installert på den, men dette får ikke kontakt, annet enn om jeg går inn i instillingene på det og velger at det skal installeres som en windows servive, noe jeg MÅ gjøre hver gang, for at det skal fungere.

 

Etter dette så funker det, og jeg får opp media og kan spille av.

Men helt plutselig kan jeg få opp melding på PS3 om at en nettverksfeil har oppstått, og da kommer det også opp "korrupt data".

Mens andre ganger så kan jeg se på en film, og helt plutselig hopper den flere minutter frem i filmen, mens den tidslinja som viser hvor langt den har kommet, fremdeles teller videre fra hvor den var fra før (f.eks.. sett 5 min av filmen, filmen hopper 10 min frem, mens tidslinja fremdeles viser 5 min).

Har samme problem på både tv og PS3.

 

 

Noen som vet om en server som funker på 2008 r2 server?

 

Evt hva som kan være problemet med PS3 media server hos meg? (prøvd både stable og beta release av den).

 

 

PS3 og tv er koblet i en gbit switch, som igjen er koblet til en gbit router hvor også serveren er tilkoblet

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Skjønner.

 

Det meste jeg har prøvd å spille av er dvd-rips på 6-800mb, og ofte ser kvaliteten mye bedre ut via PS3 og PS3 media server, enn om jeg skulle spilt av fra pc på tv'n :).

 

 

Men får du også opp "korrupt data" på PS3 etter at du har fått nettverks feil?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...