Demonican Skrevet 20. oktober 2011 Del Skrevet 20. oktober 2011 Heisann! For et halvt år siden fikk jeg meg en ny jobb, det var oppgangstider, og de trengte folk umiddelbart. Jeg ble lovet en del kurs om jeg tok denne jobben, men før jeg fikk tatt de, ble jeg sendt ut (dette er en offshorejobb) fordi de trengte folk med en gang. Siden den tid har det ikke vært særlig snakk om kursene, bare litt her og der, men ingenting håndfast. Nå begynner riggen å bli ferdig, og de jeg er innleid til holder på å nedbemanne, dette i tur har ført til at jeg ikke får reise ut mer (enn så lenge). Jeg spurte da bemanningsbyrået om jeg kunne få disse kursene nå, siden det ikke er mer arbeid for øyeblikket er jo tiden perfekt for kursing, men nå setter de seg på bakbena, fordi utsiktene til jobb i nærmeste framtid ikke er optimale. Føles som de har en brukt og kast mentalitet på arbeiderene sine, de har jo allerede lovet meg kursing, men nå gidder de ikke å sende meg på kurs likevel. Hvilke rettigheter har jeg? Lenke til kommentar
HIL-Hood Skrevet 16. november 2011 Del Skrevet 16. november 2011 Hmm, det er sannelig ikke lett og få seg en fast jobb med garanti.. Jeg har forståelse for den problematikken du har fått via dette byrået, Men alt her er igjenn en bedrift som får betalt for og hjelpe bedrifter med å få hjelp raskest mulig. Men klart kunne det hvert inntresangt å vite hvilke byrå du har hvert i kontakt med da, eventuelt annbefalt noen andre. Men kan hennvise til en av mine tråder som jeg har lagt ut som stiller spørsmål til arbeidslivet litt generelt. Kunne kansje ha tatt turen innom der og sjekket det. Jeg er opptatt av og få frem budskapet om flere sikkre arbeidsplasser og trenger flere synsvinkler på hvorfor dette er så viktig. Det er bedritent gjort og love noe man ikke kan holde, men neste gang kan det være en fordel å få det skriftlig avtalt på forrhånd. Da har du i allefall noe mer enn kun et argument og forholde deg til. Ser den at du har kansje kan ha blitt vill ledet litt her ja.. Men skal ikke si for mye da jeg kun kan ta stilling til å være enig i det du sier her. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå