Galaxy87 Skrevet 20. oktober 2011 Del Skrevet 20. oktober 2011 God dag folkens Eg har studert 2år grafisk design med Norges kreative fagskole, før det jobba eg i barnehage mens eg tenkte på kva eg ville studera, ville ikkje ta eit «tulleår» på universitetet som bortimot alle vennene mine gjorde. Eg elskar verkelig å drive med grafisk design, det gir meg ein gnist i magen kvar einaste dag! Eg er stødig fotograf og har ein unik illustrasjons stil. Er ung i mitt fag, men har ein høg læringskurve. Driver organisasjon for barn og unge som sliter med psykiske utfordringar, pårørande og folk som er interesserte i snart 4 år. Eg har jobba mye gratis for veldige organisasjonar under studietida mi for å bygge portfolio, kjempenyttig og god erfaring. Er på god vei å starta enkeltmannsforetak. Det eg lurer på er kva kompetanse er lurt å krysse grafisk design med? Eg er ganske ung og kunne tenka meg å bygge på, da stiller eg betre i arbeidslivet. Kva er lurt å studere med tanke på at eg vil lykkast i bransjen? Eg liker å jobba med all type grafisk design, alt frå logo til brosjyrar. Moglegheita - Dra til England, studera 1år og oppnår internasjonal bachelorgrad på papiret. - Marknadsføring BI? - Web design (grafiske designer sliter ofte med å ikkje vær stødig nokk i web sidan det er eiget studie) - Fotografi (2år, privat) - School of leadarship emmergence i Oslo. - Søka meg inn på Westerdals og visuelkommunikasjon på kust høgskolen i Bergen. - Reklame (2år, privat) Grafisk designar er ikkje beskytta tittel. Er det dumt av meg å ringe til potensielle framtidige arbeidsgivar å bare spørje kva kompetanse di setter høgast? Eller er det betre å møta opp i person? Eller burde eg designa spørsmåla mine på ein kreativ og annleis måte? Senda i posten, noe som fange deira merksemd sånn at di husker meg? Ble litt langt detta her Mvh Invulgo Lenke til kommentar
BertNaked Skrevet 21. oktober 2011 Del Skrevet 21. oktober 2011 Teknisk tegner er noe som det er mangel på i dagens arbeidsmarked. Yrkesintervju - Teknisk tegner Ledig stilling - Teknisk tegner Lenke til kommentar
Tee-Zee Skrevet 21. oktober 2011 Del Skrevet 21. oktober 2011 Hva i alle dager har teknisk tegning med saken å gjøre her? Det er vanskelig å si hva slags (om noen) utdanning som gir deg bedre sjanser. Det aller viktigste du kan gjøre, er å knytte kontakter med folk i forskjellige bransjer som trenger tjeneste dine. Kjenner du ingen som kjenner noen i bransjen? Prøvd å "avertere" deg selv på f.eks FB? Lenke til kommentar
BertNaked Skrevet 21. oktober 2011 Del Skrevet 21. oktober 2011 (endret) Du kan bygge på GD fra NKF med ettårig studie hos Noroff Teknisk Design. Dette er jo relevant. Teknisk Design - Noroff Dette er studiet for deg som har interesse for teknisk tegning og teknisk design og som ønsker å visualisere og presentere ideer. Kanskje du liker å tegne og har lyst til å utforske de nærmest ubegrensede modelleringsmulighetene i 3D. Studiet gir deg muligheten til alt dette ved å bli DAK-operatør. Det er unikt i norsk sammenheng på grunn av sin bredde i innhold og fokus på oppdatert og praktisk rettet kunnskap. DAK-operatør:En teknisk tegner (teknisk designer, DAK-operatør) lager tekniske arbeidstegninger for bygg, maskiner og anleggsprosjekter. Du kan også lage kart, illustrasjoner og annet materiale til bruk innen industri, anleggsvirksomhet, offentlige planleggingskontorer og liknende. Som teknisk tegner er du et slags bindeledd mellom de som planlegger et prosjekt og de som fysisk utfører arbeidet. Endret 21. oktober 2011 av BertNaked Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå