RBW Skrevet 20. oktober 2011 Del Skrevet 20. oktober 2011 SlingIT skal være løsningen for deg med kabelallergi. Powercolor lanserer HDMI-forlenger Lenke til kommentar
Aalton Skrevet 20. oktober 2011 Del Skrevet 20. oktober 2011 Interessant, kunne absolutt vært noe jeg kunne kjøpt, synd de ikke nevner noe om pris. Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 20. oktober 2011 Del Skrevet 20. oktober 2011 .. og boksene i hver ende må ha både HDMI-kabel og 230V-kabel? Til sammen fire kabler som skal kobles ulike steder. Høres ikke akkurat ut som noe for kabelallergikere. En enkelt lang HDMI-kabel kan sikkert gi mindre kabling for mange og lettere å skjule siden man slipper å ha de to boksene stående. Lenke til kommentar
Mad86 Skrevet 20. oktober 2011 Del Skrevet 20. oktober 2011 delay på mus og tastatur? Lenke til kommentar
magnemoe Skrevet 20. oktober 2011 Del Skrevet 20. oktober 2011 du må alikevel ha 220V til enhetene i begge ender så det at de bruker strøm er ikke så relevant. Pc i ett rom, TV i et annnet, kan ofte være kronglete å trekke kabel siden den må følge veggene, i tilleg tar den keyboard og mus. Om du har en lang hdmi kable må du fort ha repeater som også krever strøm 1 Lenke til kommentar
Sigurd2 Skrevet 20. oktober 2011 Del Skrevet 20. oktober 2011 Plassere PC'en i et kaldt rom for maks overklokking, og ha det helt lydløst der man sitter selv Men må vel regne med kvalitetstap på bildet, og muligens litt lagg ? Lenke til kommentar
BlueDude Skrevet 20. oktober 2011 Del Skrevet 20. oktober 2011 Hadde den hatt flere HDMI porter i en og samme så man kan flytte B-ray'n, xbox'n og mediaspilleren unna tv'n, f.eks hadde dette vært mer aktuelt men hvis jeg må kjøpe 6 stykker for å koble til 5 ting til tv'n så ser jeg ikke helt den store nytten for meg. Btw: fant også denne linken hvor det er en video: http://www.powercolor.com/Global/techzone.asp?id=129 Lenke til kommentar
skrivefeil Skrevet 20. oktober 2011 Del Skrevet 20. oktober 2011 "Rekkevidden er på opptil 25 meter ved fri sikt, noe som erfaringsmessig faller kraftig ved murvegger og lignende." +1! Eg kan gå god for at fri sikt erfaringsmessig reduseres ved murvegger og lignende. 4 Lenke til kommentar
endrebjo Skrevet 20. oktober 2011 Del Skrevet 20. oktober 2011 (endret) http://en.wikipedia.org/wiki/Wireless_Home_Digital_Interface WHDI 1.0 provides a high-quality, uncompressed wireless link which supports data rates of up to 3Gbit/s (allowing 1080p) in a 40 MHz channel, and data rates of up to 1.5Gbit/s (allowing 1080i and 720p) in a single 20 MHz channel of the 5 GHz unlicensed band, conforming to FCC regulations and worldwide 5 GHz spectrum regulations. Range is beyond 100 feet (30 m), through walls, and latency is less than one millisecond.[9] Litt vesentlig info om den trådløse teknologien. WHDI pumper 3 Gbit/s gjennom en 40 MHz kanal i 5 GHz-båndet. Tilsvarende båndbredde som HDMI 1.0. Og skulle du være så uheldig å ha mange 5 GHz WLAN-nett i nærheten kan det godt være at ting blir ustabilt. I tillegg er 5 GHz mer følsom for vegger og mennesker enn det tradisjonelle 2,4 GHz-båndet som vi er vant med. Edit: I og med at det er en standard, så tenker jeg at det ikke er lenge til dette blir integrert i dyrere TVer og DVD-spillere. Da begynner vi å snakke kabelløst. Endret 20. oktober 2011 av endrebjo Lenke til kommentar
bluesbro Skrevet 20. oktober 2011 Del Skrevet 20. oktober 2011 Synes forøvrig dette er et skritt i riktig retning. Hadde vært befriende å plassere både pc og PS3 i kjelleren for å slippe støy og i tillegg holde de godt avkjølt. Håper på flere hdmiporter slik som nevnt over og at rekkevidden øker. 1 millisekund forsinkelse kan jeg faktisk leve med. Og nei, det er ikke bedre tross alt, å strekke en hdmi-kabel på kryss og tvers. Selv om det blir litt flere kabler av det. Lenke til kommentar
Theo343 Skrevet 20. oktober 2011 Del Skrevet 20. oktober 2011 (endret) Btw: fant også denne linken hvor det er en video: http://www.powercolor.com/Global/techzone.asp?id=129 Litt mistenkelig at han demonstrerer en DVD film og ikke en BD film. Hvis dette ikke fungerer tilfredstillende til spill så kan man liksågodt holde seg til kablet Gigabit nett uten ekstra dingser involvert. Endret 20. oktober 2011 av Theo343 Lenke til kommentar
Sharp Skrevet 21. oktober 2011 Del Skrevet 21. oktober 2011 Er det mulig å sende IR-signaler med en sånn boks? Virker som en god løsning for å få TV i andre rom enn stua, som er eneste plass jeg har antenne-uttak og dekoder. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå