Gå til innhold

OOPS!! Flashet i stykker Radeon 9700 pro!

AKIRAx77

Anbefalte innlegg

hehe...whoops er vel tingen man sier nå.

Jeg har hatt litt problemer med mitt Radeon kort og leste en 18 sider lang forum post på sapphire sine hjemmeside. Der lå det en bios som kunne kanskje fikse det. Jeg skulle kanskje ha lest litt mer. Uansett nå så får jeg bare sort skjerm når jeg prøver å boote. Men det merkelige er at det virker ikke som PCen booter i det hele tatt. Jeg ser at den ikke starter å lese fra A: drive. Viste ikke at ødelagt skjermkort ville stoppe hele PCen fra å boote.

Så hvordan får jeg flashet tilbake den gamle BIOSen???

Btw, hvor finner jeg orginale Sapphire Radeon 9700 pro BIOSer?

AKIRA

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
hehe...whoops er vel tingen man sier nå.

Jeg har hatt litt problemer med mitt Radeon kort og leste en 18 sider lang forum post på sapphire sine hjemmeside. Der lå det en bios som kunne kanskje fikse det. Jeg skulle kanskje ha lest litt mer. Uansett nå så får jeg bare sort skjerm når jeg prøver å boote. Men det merkelige er at det virker ikke som PCen booter i det hele tatt. Jeg ser at den ikke starter å lese fra A: drive. Viste ikke at ødelagt skjermkort ville stoppe hele PCen fra å boote.

Så hvordan får jeg flashet tilbake den gamle BIOSen???

Btw, hvor finner jeg orginale Sapphire Radeon 9700 pro BIOSer?

AKIRA

finn et pci skjermkort som du sikkert har liggende. viss ikke du har, har sikkert noen du kjenner det. få tak i et.

start opp maskinen med pci skjermkortet med radeon 9700 pro kortet inne (selfølgelig), og flash på nytt med en ny bios.

viss du ikke er helt sikker på hvordan du flasher, sjekk ut guiden min på siden min. der finner du også en link til en bios som er beregnet for radeon 9700 kort. klokkefrekvensene er non pro hastigheter, men ved hjelp av radedit kan du enkelt forandre på hastighetene.

Lenke til kommentar

du må bruke et agp grafikkkort på en pc, gå rett inn i bios ved oppstart, forandr first boot device fra agp til pci. (save settings til bios) SLÅ AV PC

Sett i det defekte kortet + et pci grafikkort i nermeste pci slot og kobl monitoren til dette pci kortet.

slå på pc'en og hold nede venstre ctrl knapp på tastaturet til menyvalg dukker opp (dette funker i win98se), velg "komandolinje"

Skriv

a:

og tykk enter når diskett (med bios og flash program) er er på plass

skriv

dir

og tykk enter

skriv

atiflash -f -p 0 biosnavn.rom (eller.bin)

trykk enter

start på nytt og gå rett inn i bios og forandr first boot device fra pci til agp (save og exit) slå av pc.

Kobl monitoren til agp kortet som nettop ble flashet, start opp

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...