Gå til innhold

Ny Gaming-pc til 18k med surround-lyd

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

RAM til disse 2x4GB 1600MHz CL9, forskjellen er null og prisen er 279 kr.

Kabinettet ser ikke voldsomt bra ut, FD Arc Midi er bedre fra et teknisk perspektiv. Dette kabinettet har også SSD-monteringsmuligheter

Trenger du virkelig DELUXE-varianten? Komplett har en oppgraderingspakke med P8Z68-V PRO, i5-2500k og passende RAM til 3300 kr, dette kan du spare en del penger på :)

Jeg er av den typen som mener at 27" kun er verdt det om du skal ha et skikkelig IPS-panel med 2560x1440, men dette får være ditt valg.

Kanskje vurdere et slankere grafikkort? MSI 570 TF3/PE koster 100 kr mer og overklokker sannsynligvis litt bedre

Lenke til kommentar

Er enig med deg om Wow men det har faktisk begynte å kreve litt i den siste ekspansjonsesken :)

Jeg har en i7-980X overklokket til 4ghz og grafikkortet 5970 er en ganske stor flaskehals. Jeg har skrudd ned på både View Distance og Shadow + Liquid Detail for å unngå for mye hakking.

Når jeg bruker 5 kontoer samtidig ligger cpu-bruk på 25-30% mens GPU-bruk er på 100%. Etter å ha oppgradert og lagt til et 5850 for å fordele lasten kunne jeg ha 5970 dedikert til en skjerm og skru opp grafikkinnstillingene.

Bruker rundt 7,5 av 12GB ram når jeg spiller WoW også (med 5 kontoer).

Dette var i forrige ekspansjonspakke, jeg har ikke testet eller spilt så mye i den nyeste men det ser ut til at trenden har fortsatt (mer detaljer og mer effekter å rendre).

WoW Cataclysm Benchmarks - Stor round-up av GPU og CPU scaling i WoW.

Selv de raskeste AMD-cpuene er flaskehals på omlag 60fps samme hvilket grafikkort du velger.

Med en i7 prosessor er det ytelseøkning fra 480 til 580 i 2560x1600 oppløsning men ikke i 1920x1080 oppløsning. Derfor ser jeg på 480 eller 570 som midt i blinken for den oppløsningen.

Hvilken skjerm vil du anbefale til omtrent samme pris i størrelsen 24-27"? Hvis du mener en må opp en prisklasse for å rettferdiggjøre kjøp, hvilken skjerm ville det da vært?

Jeg har sett på en Fujitsu-skjerem som virket lovende men fant den ikke i sort farge (noe som var viktig for hun som skal ha maskinen).

G19 er litt dyrt, selv bruker jeg et PS/2 nkro tastatur med cherry mx clear taster og jeg kommer ikke til å gå tilbake til et rubber dome tastatur igjen. Tastaturet jeg har nå kan jeg faktisk hive i oppvaskmaskinen når jeg søler drikke på det :)

Ellers ser oppsettet forresten slik ut nå:

http://www.komplett.no/k/shoplist.aspx?mode=receive&si=996411&su=57117436-8EDB-40EA-BDDC-B330431E7C11

Takker så mye for hjelpen!

Lenke til kommentar

Hadde heller kjøpt en god 23"/24" som U2312M/U2412M for gaming. 2560x1440 er så heftig oppløsning at alt av grafikkort gråter. Eventuelt XL2410T om du ønsker raskere responstid.

Skjønner nå litt mer av valgene, og at det ikke er noe særlig som kan gjøres annerledes. Lykke til, det kabinettet virker i overkant heslig for min smak :p

Lenke til kommentar

Kabinettet på listen syntes vi også var litt i overkant, vi hadde lagt til feil på listen. Kabinett og tastatur er gjerne de to tingene vi ikke vil klare å forandre så mye på :p

Takket være din input er det spart inn litt på den oppgraderingspakken og da blir det rom i budsjettet for XL2410T. Delvis fordi skjermen har fått gode omtaler for veldig fin "flyt" i bildet og delvis fordi Dell-skjermene ikke er for salg på komplett.no.

http://www.komplett.no/k/shoplist.aspx?mode=receive&si=996411&su=57117436-8EDB-40EA-BDDC-B330431E7C11

Og da var PCen bestillingsklar, tusen takk for hjelpen :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...