Gå til innhold

Gjeld, gjell & Gjeld

Aapnopp

Anbefalte innlegg

Jupp, jupp. Det er derfor vi må ut i gatene.

Makan til kunnskapsløs samrøre som det som kommer fra "Occupy Wall Street" og arvtagerne i alle land, det skal du lete lenge etter. Men for all del, lag din egen agenda og bli med der du. Lista er ihvertfall lav for å komme med. Jeg så originalen på nært hold, det er bare en campingfest for folk uten noe bedre å gjøre, (eller som mangler et sted å være).

"Løsningen" på den europeiske gjeldskrisen blir nok at ESB kjøper ubegrenset med statsobligasjoner, (=trykker penger"), for det er ikke mulig at alle gjør opp for seg, og det er da den løsningen som vil skade økonomiene minst. Den som tror på dette investerer deretter... Lykke til

For at ESB skal kunne trykke penger så må det iflg Tysklands høyesterett gå igjennom en folkeavstemning. Ser på sannsynligheten for at den går igjennom til omtrent null.

Jeg gir det iallefall 50 %, men uten en avstemning, skjer det ikke er de ferdige snart. Du må huske på at det er en misoppfatning om at Hellas, Italia osv, ønsker å bli reddet. Det vil de ikke. Berlusconi sa hva han mente om Euroen. Tyskerne vil ikke redde dem og de vil ikke bli reddet. Utfallet burde vært opplagt, men dette er for storkapitalen som har lånt PIGS penger og kanskje også for industrien i Tyskland. Og ikke minst prestisjen til alt som ligger bak EU og Euro samarbeidet.

Endret av festen
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg lider IKKE av den misoppfatningen av at Hellas vil bli reddet. - Ihvertfall hvis du snakker om den jevne greker. Tipper de er for å la bankene ryke og reise, på samme måte som Island gjorde. (Ikke helt det samme, men mye av det samme).

Det er nok en viss interessekonflikt mellom pensjonister som ønsker å opprettholde levestandard og ungdom som vil ha jobb. Uansett er det samme sak i alle PIGS landene. EU prøver på en måte å tvinge PIGS landene til å bli Latvia, men Latvia hadde et mye bedre utgangspunkt.

• Liker 1
Lenke til kommentar
  • 2 måneder senere...

Makan til kunnskapsløs samrøre som det som kommer fra "Occupy Wall Street" og arvtagerne i alle land, det skal du lete lenge etter. Men for all del, lag din egen agenda og bli med der du. Lista er ihvertfall lav for å komme med. Jeg så originalen på nært hold, det er bare en campingfest for folk uten noe bedre å gjøre, (eller som mangler et sted å være).

"Løsningen" på den europeiske gjeldskrisen blir nok at ESB kjøper ubegrenset med statsobligasjoner, (=trykker penger"), for det er ikke mulig at alle gjør opp for seg, og det er da den løsningen som vil skade økonomiene minst. Den som tror på dette investerer deretter... Lykke til

Kunnskapsløs? hahahah. Hørt om Google?

Les og lær

http://coupmedia.org/occupywallstreet/occupy-wall-street-official-demands-2009

Lenke til kommentar

Når du spurte om hvorfor deflasjon var en dårlig ide i og med at så mange, spesielt på diskusjonsforum, var imot det, måtte jeg nesten le litt. Det kan jo ha noe med at halvparten av brukerne her inne tror på både det ene og andre av konspirasjonsteorier og annet.

Jeg har inntrykk av at noen av dem tror at bankene bare er snyltere som graver til seg av offentlighetens penger. Har lest om folk som mener bankene burde gå konkurs siden de er så "griske". Det mange ikke forstår er den fundamentalt viktige samfunnsoppgaven bankene faktisk har.

Syns forøvrig det er betenklig at du mener at alle gode forretningsideer bør få sjansen til å ta opp lån for å utvikle seg samtidig som du argumenterer for deflasjon som vil kvele forbruket av varer.

Lenke til kommentar

Når du spurte om hvorfor deflasjon var en dårlig ide i og med at så mange, spesielt på diskusjonsforum, var imot det, måtte jeg nesten le litt. Det kan jo ha noe med at halvparten av brukerne her inne tror på både det ene og andre av konspirasjonsteorier og annet.

Jeg har inntrykk av at noen av dem tror at bankene bare er snyltere som graver til seg av offentlighetens penger. Har lest om folk som mener bankene burde gå konkurs siden de er så "griske". Det mange ikke forstår er den fundamentalt viktige samfunnsoppgaven bankene faktisk har.

Syns forøvrig det er betenklig at du mener at alle gode forretningsideer bør få sjansen til å ta opp lån for å utvikle seg samtidig som du argumenterer for deflasjon som vil kvele forbruket av varer.

Du kommer her og påstår du har skjønt tegninga, men har ingenting å bidra med til diskusjonen. Din ignoranse avslører ditt ståsted som en ryggslikkende stråmann og du, og din sort, er det største problemet vårt demokrati har i dag.

Bruk internett for det det er verdt og kom tilbake når du vet hvem som sitter på pengene her i verden. Til da har vi ingenting å prate om.

Endret av Aapnopp
Lenke til kommentar

Kunnskapsløs? hahahah. Hørt om Google?

Les og lær

http://coupmedia.org/occupywallstreet/occupy-wall-street-official-demands-2009

Selv kunnskapsløse kan google og klippe og lime ved du. ;) Som skrevet så har jeg førstehånds erfaring med demonstrantene, og uttalte meg på det grunnlaget.

Lenke til kommentar

Interessant lesing, det skal du ha! :thumbup:

Vet ikke hva jeg skal si om alle de grunnløse påstandene du har mot meg som person, men du har nok nada belegg for noen av de.

Det må vel være mulig å delta i en debatt uten å være en av de som vil snu hele økonomien på hodet og innføre en eller annen ordning som tvilsomt hjelper noe?

Å avskrive en debattant som "vitenløs" er kanskje et greit virkemiddel i din bok, men her inne kan man selv bestemme når man vil delta i en debatt og ikke.

Se for eksempel på deflasjonen på 20-tallet, og hva den førte med seg! Kan anbefale en artikkel i ECONAs tidsskrift Magma, "Inflasjon er ikke det verste", skrevet av sjefsredaktør i Bergens Tidende, Magne Gaasemyr.

Hvis deflasjon er det beste, hvorfor ville ikke noen professorer eller politikere gå inn for dette da?

• Liker 1
Lenke til kommentar

slik jeg forstår det, blir ikke ting billigere av deflasjon; siden verdien av "inntekten" står i samsvar med økonomien.

Det eneste inflasjon og deflasjon har effekt på, er penger som ikke er i sirkulasjon. Inflasjon fører til at pengene gradvis blir mindre verdt, mens deflasjon fører til at de blir mer verdt. Folk med penger i banken, tjener altså på deflasjon; mens folk med gjeld, vil tape på deflasjon.

Har jeg forstått noe her?

• Liker 1
Lenke til kommentar

Ja, godt poeng. Når vi får deflasjon, vil priser, såvel som lønninger gå ned, mens lån man har er like store. Dermed må man betale like store avdrag, men med mindre penger til rådighet. Dette kan føre til at folk må selge unna investeringene sine, som til gjengjeld vil føre til en nedgang i prisene, hvis dette er en tendens i markedet. Kapitalister som har mye penger på bok vil derimot tjene fett på dette, ettersom man kan kjøpe ting veldig billig. Hvordan dette skal være til det beste for folket; og ikke bankene, som tidligere nevnt, forstår jeg ikke.

Lenke til kommentar
Selv kunnskapsløse kan google og klippe og lime ved du. ;) Som skrevet så har jeg førstehånds erfaring med demonstrantene, og uttalte meg på det grunnlaget.

Mhm. Og så ser du hvor spesifikke kravene deres er. Hvor lett, på en skala fra en til ti, mener du det er å google seg fram til de?

Endret av Aapnopp
Lenke til kommentar

Vet ikke hva jeg skal si om alle de grunnløse påstandene du har mot meg som person, men du har nok nada belegg for noen av de.

Det må vel være mulig å delta i en debatt uten å være en av de som vil snu hele økonomien på hodet og innføre en eller annen ordning som tvilsomt hjelper noe?

Å avskrive en debattant som "vitenløs" er kanskje et greit virkemiddel i din bok, men her inne kan man selv bestemme når man vil delta i en debatt og ikke.

Se for eksempel på deflasjonen på 20-tallet, og hva den førte med seg! Kan anbefale en artikkel i ECONAs tidsskrift Magma, "Inflasjon er ikke det verste", skrevet av sjefsredaktør i Bergens Tidende, Magne Gaasemyr.

Hvis deflasjon er det beste, hvorfor ville ikke noen professorer eller politikere gå inn for dette da?

Ser du, i det minste, forsøker.

Jeg er grådig lei av folk som avfeier konspirasjonsteorier etter avsløringen av Bilderberg-gruppen.

Når du, i tillegg, tar banknæringen i forsvar uten ydmykhet for dagens situasjon og hevder du vet at deflasjon er skadelig uten å komme med begrunnelser...

Da har jeg fått nok av deg.

Endret av Aapnopp
Lenke til kommentar

Hvorfor er det alltid de gode som blir drept?

On June 4, 1963, a virtually unknown Presidential decree, Executive Order 11110, was signed with the authority to basically strip the Bank of its power to loan money to the United States Federal Government at interest. With the stroke of a pen, President Kennedy declared that the privately owned Federal Reserve Bank would soon be out of business. - JFK vs Federal Reserve

"The very word "secrecy" is repugnant in a free and open society; and we are as a people inherently and historically opposed to secret societies, to secret oaths and to secret proceedings. For we are opposed around the world by a monolithic and ruthless conspiracy that relies primarily on covert means for expanding its sphere of influence — on infiltration instead of invasion, on subversion instead of elections, on intimidation instead of free choice. It is a system which has conscripted vast human and material resources into the building of a tightly knit, highly efficient machine that combines military, diplomatic, intelligence, economic, scientific and political operations. Its preparations are concealed, not published. Its mistakes are buried, not headlined. Its dissenters are silenced, not praised. No expenditure is questioned, no secret is revealed. That is why the Athenian lawmaker Solon decreed it a crime for any citizen to shrink from controversy. I am asking your help in the tremendous task of informing and alerting the American people, confident that with your help man will be what he was born to be: free and independent."

John F. Kennedy, from his address before the American Newspaper Publishers Association (27 April 1961) Audio; though accurately quoting his words, this is an extreme abridgement composed of fragments of his actual speech, which yet does not seem to distort any of the basic points of his assertons. - Wiki

Lenke til kommentar

Otto von Bismarck - Mannen som samlet Tyskland

"The death of Lincoln was a disaster for Christendom. There was no man in the United States great enough to wear his boots and the bankers went anew to grab the riches. I fear that foreign bankers with their craftiness and tortuous tricks will entirely control the exuberant riches of America and use it to systematically corrupt civilisation." - theMoneyMasters.com

Lenke til kommentar

Charles Lindbergh - Kongressmedlem fra Minnesota

"To cause high prices, all the Federal Reserve Board will do will be to lower the rediscount rate..., producing an expansion of credit and a rising stock market; then when ... business men are adjusted to these conditions, it can check ... prosperity in mid career by arbitrarily raising the rate of interest. It can cause the pendulum of a rising and falling market to swing gently back and forth by slight changes in the discount rate, or cause violent fluctuations by a greater rate variation and in either case it will possess inside information as to financial conditions and advance knowledge of the coming change, either up or down. This is the strangest, most dangerous advantage ever placed in the hands of a special privilege class by any Government that ever existed. The system is private, conducted for the sole purpose of obtaining the greatest possible profits from the use of other people's money. They know in advance when to create panics to their advantage, They also know when to stop panic. Inflation and deflation work equally well for them when they control finance. - skeptically.org

This is the strangest, most dangerous advantage ever placed in the hands of a special privilege class by any Government that ever existed."

Lenke til kommentar

Mhm. Og så ser du hvor spesifikke kravene deres er. Hvor lett, på en skala fra en til ti, mener du det er å google seg fram til de?

At noen produserer et langt dokument med spesifikke krav sier ingenting om kunnskapsnivået generellt hos demonstrantene. Hvor lett det er å google skrev jeg jo. Du sitter der der googler fram et dokument og mener du er kunnskapsrik om dette, jeg ser det annerledes. Ha det.

Lenke til kommentar

slik jeg forstår det, blir ikke ting billigere av deflasjon; siden verdien av "inntekten" står i samsvar med økonomien.

Det eneste inflasjon og deflasjon har effekt på, er penger som ikke er i sirkulasjon. Inflasjon fører til at pengene gradvis blir mindre verdt, mens deflasjon fører til at de blir mer verdt. Folk med penger i banken, tjener altså på deflasjon; mens folk med gjeld, vil tape på deflasjon.

Har jeg forstått noe her?

Helt riktig.

Og forbrukersamfunnet baserer seg på inflasjon så folk vil låne og bruke penger, ved deflasjon ønsker de ikke å låne eller bruke mer enn nødvendig, det gir lavere etterspørsel, og jobber forsvinner.

Lenke til kommentar

At noen produserer et langt dokument med spesifikke krav sier ingenting om kunnskapsnivået generellt hos demonstrantene. Hvor lett det er å google skrev jeg jo. Du sitter der der googler fram et dokument og mener du er kunnskapsrik om dette, jeg ser det annerledes. Ha det.

Denial is not a river in Egypt.

Lenke til kommentar

Da har jeg fått nok av deg.

Vel, dersom du ikke ønsker å bli motsagt av andre folk, så er det bare å ikke skrive her. Personfokus strider mot retningslinjene, så vennligst slutt med det. Hold dere til saken, og slutt å prøve å diskreditere hverandre. OK?

• Liker 4
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...