Gå til innhold

Overclocke 1055T med ANtec 920

Anbefalte innlegg

hei :) jeg har nå skaffet meg noen nye deler: men lurte på hvor høyt jeg kan klokke CPU-n min uten at den skal bli ustabil.jeg har:

AMD Phenom II 1055T x6 prosessor

Gigabyte GA-990FXA-UD3 hovedkort

Antec Kühler h20 920 kjøler

NZXT Tempest EVo Window kabinett.

OCZ Vertex 3 60GB SSD

Western Digital 1tb green hdd

Western digital 320gb green hdd

random seagate 250gb hdd

Corsair Vengeance 16GB 1600MHZ Ram

Silver Power sp-ss750W Strømforsyning

Random Sony DVD rom.

HIS Radeon HD 6950 IceQ X 2GB skjermkort

Det var vel det, håper jeg får skikkelige svar ^^ men lurte også på om dere vil anbefale hva slags spenninger og sånnt jeg skal bruke ^^ takker for svar på forhånd <3

MVH - Cr4ZyF34R

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det eksisterer ikke noe fasitsvar. Du kan ha en god chip og du kan ha en dårlig chip. Hva er planen med overklokkingen? 24/7? Midlertidig for benchmarking?

Ta en titt her du. Et enkelt googlesøk på AMD Phenom II 1055T overclocking gir nok å ta av.

tenkte å ha den til 24/7 for gaming og diverse ;) redigering og stuff :p takker for rask respons ^^ <3

Lenke til kommentar

Har testet min 1055T på luft og den stopper opp like ved / før 4Ghz på 1.35Vcore som ikke er så værst.

Pga den kjøleløsningen jeg har nå og hovedkortet så kjører jeg langt lavere , 2.8Ghz standard og 3.2 Turbo. Kommer til å øke hastigheten når jeg får byttet hovedkort og minne.

Lenke til kommentar

Har testet min 1055T på luft og den stopper opp like ved / før 4Ghz på 1.35Vcore som ikke er så værst.

Pga den kjøleløsningen jeg har nå og hovedkortet så kjører jeg langt lavere , 2.8Ghz standard og 3.2 Turbo. Kommer til å øke hastigheten når jeg får byttet hovedkort og minne.

okei :D men trur du jeg kan kjøre fint 4.0GHZ? ^^

Lenke til kommentar

Helt sikkert:

Skru av fem kjerner

Sett alle multiplikatorer (NB, CPU-NB, RAM...) unntatt CPU multiplier til minimum og øk FSB til 300, så får du 4.2GHz null stress.

Det er faktisk ikke slik at med en gang du kommer på 4000MHz får du på magisk vis 20% bedre ytelse enn om du kjører 3.95GHz.

Faktisk ytelse burde faktisk være viktigere enn runde tall. Prøv å overklokke, så får du se hvor langt du kommer.

Lenke til kommentar

Helt sikkert:

Skru av fem kjerner

Sett alle multiplikatorer (NB, CPU-NB, RAM...) unntatt CPU multiplier til minimum og øk FSB til 300, så får du 4.2GHz null stress.

Det er faktisk ikke slik at med en gang du kommer på 4000MHz får du på magisk vis 20% bedre ytelse enn om du kjører 3.95GHz.

Faktisk ytelse burde faktisk være viktigere enn runde tall. Prøv å overklokke, så får du se hvor langt du kommer.

har seg liksom sånn at jeg ikke har overclocka noe før xD så sliter litt med det :p men er det ikke risky med tanken på at jeg kan blåse hele HK-et og CPU-n og slikt? :p

Lenke til kommentar

Generelt :

1055T og en god luftkjøler :

*Du bør greie 3.6Ghz relativt enkelt , du må kanskje gjøre noen justeringer på "timings" på minnet om du må overklokke dette , men generelt så trenger du ikke å endre så mye på innstillingene på cpu når det gjelder Volt (kanskje en liten økning). Kan være greit å la noen av strømspareinnstillingene stå på sånn at Cpu'en klokkes ned når den står på Idle og bruker dermed mindre strøm.

*Fra ca 3.6 til den magiske grensa på omtrent 4Ghz så må man som regel ty til mer volt på cpu og kanskje også hovedkort og minne om du nå overklokker kraftig minnet. Her bør man overvåke kraftig temperaturen på Cpu som ikke bør overstige ca 60C på full belastning om man ønsker å ha cpu i lang tid. Om man har en Phenom II som ble laget før May 2010 så er den garantert 125W mens en som er laget etter may 2010 vil da ha 95W og være enklere å overklokke.

For å vite versjonen må du lese på Cpu eller esken den kom i modellnummeret 125W : HDT55TFBK6DGR 95W : HDT55TWFK6DGR

Jeg har personlig oppnådd 4+Ghz under testing hos en dataforhandler med en grom kjøleløsning , men på hjemmesystemet kjører den på default for å minimere støynivået , anbefaler dog at med 6 kjerner at du er forsiktig med å prøve å stresse den alt for mye.

Lenke til kommentar

Generelt :

1055T og en god luftkjøler :

*Du bør greie 3.6Ghz relativt enkelt , du må kanskje gjøre noen justeringer på "timings" på minnet om du må overklokke dette , men generelt så trenger du ikke å endre så mye på innstillingene på cpu når det gjelder Volt (kanskje en liten økning). Kan være greit å la noen av strømspareinnstillingene stå på sånn at Cpu'en klokkes ned når den står på Idle og bruker dermed mindre strøm.

*Fra ca 3.6 til den magiske grensa på omtrent 4Ghz så må man som regel ty til mer volt på cpu og kanskje også hovedkort og minne om du nå overklokker kraftig minnet. Her bør man overvåke kraftig temperaturen på Cpu som ikke bør overstige ca 60C på full belastning om man ønsker å ha cpu i lang tid. Om man har en Phenom II som ble laget før May 2010 så er den garantert 125W mens en som er laget etter may 2010 vil da ha 95W og være enklere å overklokke.

For å vite versjonen må du lese på Cpu eller esken den kom i modellnummeret 125W : HDT55TFBK6DGR 95W : HDT55TWFK6DGR

Jeg har personlig oppnådd 4+Ghz under testing hos en dataforhandler med en grom kjøleløsning , men på hjemmesystemet kjører den på default for å minimere støynivået , anbefaler dog at med 6 kjerner at du er forsiktig med å prøve å stresse den alt for mye.

har visst 125W ser det ut til :p

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...