Gå til innhold

BK: Den røde fulesvamp

Anbefalte innlegg

Den røde fulesvamp

Bildet er fjernet.

Beskrivelse:

En af de smukkeste svampe er den kendte røde fluesvamp. Navnet rød fuglesvamp har den fået, fordi den blev brugt til at udrydde fluer med. Man mosede svampen og tilsatte godt med sukker og lidt mælk. Når fluerne spiste af den søde masse, døde de. Det hævdes, at vikingerne brugte rød fluesvamp til at gå bersærkergang i krig. Men det er der ingen beviser for, det er sandsynligvis en opdigtet skrøne.
Rød fluesvamp er giftig, men ikke meget giftig. Et voksent menneske skal spise over et kg for at komme op på en dødelig dosis.

Link til bildesiden

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Bra teknisk og dermed greit som dokumentasjon. Det er kanskje meningen også i og med den utfyllende beskrivelsen. Utover det ikke særlig spektakulært, uten at jeg har noe særlig godt forslag til hvordan det kan gjøres annerledes. Det som ellers er bra, er at du har kommet deg ned på motivets nivå, det er ikke tatt ovenfra og ned.

Lenke til kommentar

Synes Erik greit har oppsummert det positive. Jeg kunne tenkt meg bittelitt redusert eksponering på de lyseste prikkene etttersom jeg synes detaljene forsvinner der. Det kn gjøres i curves, med recovery osv litt avhengig av hvilket program du benytter,

Ellers så er det veldig midtstilt. Som dokumentasjon er det greit, men om man skulle hatte det på veggen så synes jeg det hadde vært bedre å trekke motivet mot siden av bildet.

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...