Andey- Skrevet 19. oktober 2011 Del Skrevet 19. oktober 2011 Etter å ha vært en rimelig stor AMD-fan de siste årene, har jeg nå slått meg til ro med at Intel har det store overtaket på CPU for tiden, og vil dermed gå til innkjøp av 2500k eller 2600k. Det jeg har litt vanskeligheter med er hovedkort, da dette er noe annerledes enn AMD i så måte. Da jeg per nå har AMD CPU og HK, trenger jeg naturligvis dette nytt. Så derfor på en oppgraderingspakke til Komplett. Dette grunnet at jeg har 2x4gb av samme ram fra før av og er CPU'en jeg mest ønsker. Dog er det hovedkortet som følger med jeg setter spørsmålstegn ved. Har hørt at Z68-platformen er det man burde satse på, da mtp SSD-caching. Har en Force GT 120gb som jeg da kunne benyttet, men hovedformålet mitt er og overklokke. Lurer derfor på hva dere anbefaler meg, burde jeg gå for pakken eller burde jeg gå til innkjøp av Z68-HK? Gi gjerne forslag til HK. På forhånd takk :9 Lenke til kommentar
cfg Skrevet 20. oktober 2011 Del Skrevet 20. oktober 2011 Sabertooth er helt klart ett kurrant hovedkort som kan anbefales. Men jeg hadde personlig gått for Z68 (og jeg gjorde) ganske enkelt for muligheten til SSD caching og du har muligheten til å koble skjermen din på hovedkortet i tillfelle noe fælt skjer! Men en 120GB SSD burde vel, og holder vel til OS og det andre du bruker den til, og Sabertooth er flott hovedkort å overklokke (P fungerer flott til klokking, på samme måte som Z). Ganske enkelt, jeg kan anbefale Z68, men har også erfaring med Sabertooth som er ett flott hovedkort. Lenke til kommentar
Andey- Skrevet 20. oktober 2011 Forfatter Del Skrevet 20. oktober 2011 Takk for godt svar Det jeg da lurer på er hvorvidt et Z68-kort vil være bedre ifm overklokking av CPU enn P68, samt hvor stor rolle/innvirkning SSD-caching'en har på daglige oppgaver? Lenke til kommentar
Multiverktøy Skrevet 20. oktober 2011 Del Skrevet 20. oktober 2011 har en ASUS p8z68 V PRO og det funker UTMERKET blututh er det også hviss du trenger det Lenke til kommentar
Fredtrix Skrevet 21. oktober 2011 Del Skrevet 21. oktober 2011 (endret) Takk for godt svar Det jeg da lurer på er hvorvidt et Z68-kort vil være bedre ifm overklokking av CPU enn P68, samt hvor stor rolle/innvirkning SSD-caching'en har på daglige oppgaver? Jeg regner med at du mener P67. Ut i fra hva jeg har forstått så er det ingen forskjell på Z68 og P67 når det kommer til overklokking av CPU på 1155 socket. Begge søtter den åpene multiplikatoren. Z68 derimot søtter også teknoligien som lar deg bruke den integrerte grafikken i HK. Jeg har hørt at Sabertooth er et veldig godt kort å overklokke på. Et annet rimelig alternativ med Z68 er Gigabyte GA-Z68XP-UD3, som også er greit å overklokke på (egen erfaring). Endret 21. oktober 2011 av venture Lenke til kommentar
cfg Skrevet 21. oktober 2011 Del Skrevet 21. oktober 2011 P67 fungerer like bra som Z68 til overklokking, det eneste du mister er muligheten for å utnytte den innebyggde gpuen i SandyBridge prosessorene. Du vil heller ikke ha støtte til SSD caching. Ellers fungerer kortene like bra til klokking og spilling! Lenke til kommentar
sollie Skrevet 24. oktober 2011 Del Skrevet 24. oktober 2011 Jeg har hatt sånn passe problemer med mitt Maximus gene-z kort. er på kort nummer 2 og 3'd sett med med minne brikker, men det er ikke stabilt.har prøvd alt(nytt power, mine brikker på et sabertooth kort , og der var alt fint xmp profil 1600mhz uten hikke ) andre minne brikker på midt, feilet , ut med gfx kort osv, hele test pakka. komplett skal sende meg et nytt kort og da ble det ASUS P8Z68-V PRO. Håper det blir en mer stabil hverdag og litt mindre blå skjerm og overklock fail på standar hastighet på cpu og 1066 på minne. litt 'trygt' å kjøpe et kort med masse tilbakemeldinger og mange gode tester. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå