Gå til innhold

MSI hovedkort med VIA chip(er)...

Joffer

Anbefalte innlegg

Har et MSI MS-6712 med VIA KT400 chip. På hjemmesiden og på medfølgende CD finnes det mange småprogram som:

Etter å ha installert dem alle så føler jeg de gjør nesten akkurat det samme, med noen få forskjellige funksjoner/overvåking..

Så spørsmålet er jo det er noe vits i å installere noen av dem? PC Alert 4 hadde Cooler XP som viste seg å senke temperaturen på CPU'n synes jeg (en Athlon XP 2500+ Barton).. kanskje jeg bare bør installere den? Noen som har noen meninger/synspunkter/info om dette?

Har installert siste versjon av Hyperion 4-in-1 v4.48 (og har nettopp nyinstallert WinXP med SP1).

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Seff'ern så finner jeg litt svar rett etter at jeg nesten har gitt opp selv og prøvd å spørre her på forumet.

Det ser ikke ut til at MS-6712 støtter MSI Core Center, ihvertfall ikke om en ser på ikoner/bilder på siden om hovedkortet.

Klikker jeg på software linken for hovedkortet så ser jeg lengre nede under Fuzzy Logic 4 at det står:

NOTE : Fuzzy Logic 4 & PC Alert III/4 can't be run at the same time.

Jaja, da fant jeg kanskje løsningen selv. Siden PC Alert 4 har Cooler Xp så tror jeg jeg går for den.. Hva Fuzzy Logic 4 gjøre vet jeg enda ikke... PC Alerter overvåker og idler CPU ser det ut til :)

Update: Takk for kjappe svar - svarte på mitt eget innlegg da det ikke var noen som hadde svart etter et par minutter (siden jeg søkte videre).. derfor dette kanskje litt underlige svaret lengre nede i tråden...

Update 2.1: Da tester jeg "speedfan" (om jeg finner det, noe jeg sikkert gjør :) Dette er vel kanskje hjemmesiden: http://www.almico.com/speedfan.php ?). Har allerede installert PC Alert 4 da.. men det kan jo alltids avinstalleres.. men får sjekke ut Cooler XP litt først.. huff å varmt det er på datarommet nå.. og ute.. men med bilen på verksted så ble det "nerding" istedet for bading i dag...

Update 3: Oppdaterer denne tråden jeg istedet for å poste nye poster hele tiden. Nå restartet jeg maskinen med PC Alert 4 installert. Med en gang var CPU Temp på 63 grader. Jeg startet så Cooler XP fra PC Alert 4, og i løpet av ca 5 minutter er CPU temp'n ned til 55 grader.. nå var det bare å få startet Cooler XP automatisk da.. sist jeg prøvde det via 'startup' katalogen i Start->Programs så fikk jeg bare feilmelding :(

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...