Gå til innhold

Nå også som spillrådgiver!


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Det kommer litt an på hvorvidt elevene er villige til å sette seg inn i programmering/scripting eller ikke, men UDK (Unreal Developement Kit) er også er kurant alternativ, vil jeg påstå.

 

Man behøver ikke kode i så måte - UDK har et system som heter Kismet som er nokså snilt. I tillegg har det et animasjon- og cinematicsystem ved navn Matinee som er tålelig greit om man forstår seg på keyframes, akser og kurver av ymse slag. Dette forutsetter at spillet skal være i 1. eller 3. person, ellers må man forandre litt på kamerainnstillinger.

 

Nå har jeg ikke benyttet meg av Unity så jeg kan ikke uttale meg om hvor mange assets som følger med, men det er en god del - stort sett mørke og industrielle, riktignok - i UDK.

 

I tillegg må dere kanskje ta stilling til om dere skal bruke egne 3D-modeller, lyd, teksturer. Finnes (som du sikkert vet) en del relativt gode gratisprogrammer der ute som egner seg. CrazyBump er veldig fint til å lage bump- og normal-maps av en diffuse texture.

 

Håper du fikk noe vettugt ut av hva jeg skrev :)

 

Gleder meg til å se hvor langt dere kommer.

 

EDIT: Overså 2-5 min. Da kan det kanskje være enklest å lage det i Flash (krever vel Flash Professional(?)) eller javascript og canvas-element (HTML5). Med mindre dere har et knakende konsept som gjør at man får spilt igjennom på den korte tiden i en 3D-motor.

Endret av Blaydewing
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...