Gå til innhold
Spørsmål om hus eller oppussing? Still spørsmål her! ×

Kloakklukt som kommer fra ROMMET mitt.


Anbefalte innlegg

Det er altså ikke fra bad eller kjøkken, og det er ingen sluk her. Vanligvis er det jo fra badet det kommer fra, men lukten er sterkest i rommet mitt, som ligger rett ved siden av badet.

 

Vi har vært under huset og sjekka røran, og i mørkeloftet (hvis det er det det kalles) og sjekka røran der også, vi fant ingen feil. Lukten ser ikke ut til å gå vekk, selv ikke med vinduet åpent. Nå vet vi ikke lenger, så jeg må spørre her.

 

Vi har sjekka alle slukene uansett, og fylt på med vann hvor det var nødvendig, fortsatt ingen effekt.

 

EDIT: Det var mugg på platene når vi var og sjekka under huset, men det har jo ikke kloakklukt?

Endret av Jmvars
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Nå har visst mamma helt Ajax og vann i badekar sluken, og lukta ble mindre i rommet mitt, men man kunne enda kjenne den i badet. Så fant vi ut at det må være vaskemaskin vannlåsen, så helte vi grønnsåpe og vann dit, og nu venter vi.

 

Ajax bare?

 

Bruk klor, eller enda bedre.. plumbo

Endret av laurell
Lenke til kommentar

Våger å komme med den påstanden at det må være dårlige skjøter i avløpsrør fra badet, og at den gassen som siver ut finner veien til rommet ditt.

Dette er en helt vanlig feil når avløpsrør begynner å bli noen år gamle. Det danner seg sprekker i tettingsmassen.

 

Hadde vi ikke lukta det når vi var under huset da?

Lenke til kommentar

Våger å komme med den påstanden at det må være dårlige skjøter i avløpsrør fra badet, og at den gassen som siver ut finner veien til rommet ditt.

Dette er en helt vanlig feil når avløpsrør begynner å bli noen år gamle. Det danner seg sprekker i tettingsmassen.

 

Hadde vi ikke lukta det når vi var under huset da?

Ikke nødvendig vis, der kan det være god lufting som raskt fører gassene bort.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Normalt så kommer jo kloakk lukt fra "tørre" vannlåser, slik som flere har vært inne på, eks. sluk, som ikke blir brukt. Men, dette har dere sikkert sjekket nå. Og dere har vel også sjekket "luftingen" av kloakken, som (normalt) går over tak?

 

Så er ikke problemet løst, får dere "krype til korrset" og kontakte rørlegger og om nødvendig også en tømrer. De finner problemet.

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...