Gå til innhold
Trenger du skole- eller leksehjelp? Still spørsmål her ×

1P-S1-R1? HJELP!

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Må si jeg ikke ser helt poenget med å ta S1 og så R1. S2 er jo mye lettere å ta etter S1 og du får da mulighet til å studere på de studiene som krever R1, for eksempel økonomi og administrasjon.

Kanskje fordi jeg vil utdanne meg ingeniør, og da trenger jeg r1 og r2, men jeg vil ikke ta bruke to år, så jeg lurte på om det går annå g. :)

Lenke til kommentar

Må si jeg ikke ser helt poenget med å ta S1 og så R1. S2 er jo mye lettere å ta etter S1 og du får da mulighet til å studere på de studiene som krever R1, for eksempel økonomi og administrasjon.

Kanskje fordi jeg vil utdanne meg ingeniør, og da trenger jeg r1 og r2, men jeg vil ikke ta bruke to år, så jeg lurte på om det går annå g. :)

Sivilingeniør krever R2, ingeniør krever ikke R2 (så vidt jeg vet).

Lenke til kommentar

hei, jeg lurer går i vg1 og har 1P ( praktisk matte) jeg lurer på om jeg ta S1 andre året som er er ganske lik 1T matte, og ta R1 i vg3? HJELP!

Vg1: 1P eller 1T

Vg2: 2P (som alle må ha), R1 eller S1.

Vg3: R2 eller S2 (som fortsettelse av R1 eller S1)

De fleste vgs krever 1T for å fortsette (med i alle fall) R-matematikk, dermed ville jeg hørt med rådgiver om det enda er mulig å bytte matematikkfag til 1T. Dersom det ikke er mulig bør du høre om du kan ta S1 i 2. klasse (de aller fleste lar deg ta 1P - S1 -S2), og så R1 i vg3. Noen skoler kan ordne dette for deg, men det avhenger av ukeplanen din og hvordan ukeplanen til de som da går i vg2 er lagt opp. Deretter kan du ta R2 som privatist.

Dersom ikke dette går; jobb med 1T hjemme, ved siden av 1P, for så å ta R1 + R2 som privatist. Meld deg av matematikkfagene på skolen (snakk med rådgiver) og bruk disse timene på å jobbe med matematikken din. Med stor innsats og god arbeidsmoral vil du kunne gjøre det godt. =)

Alt kommer egentlig an på hvordan skolen din legger opp løpet sitt, så snakk med rådgiver og kom fram til en løsning med dem. Lykke til! :thumbup:

Endret av Webmaster Esso
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...