Gå til innhold

Anbefaling av strømforsyning.

tjbr

Anbefalte innlegg

Da tok Corsair TX650w kvelden her, det regelrett gnistrer i PSUen når jeg slår på maskina og sikringene går.

Selvfølgelig har jeg rota bort kvitteringa på denne og er nødt til å kjøpe ny.

Maskina begynner å bli noen år, men har ikke tenkt å bytte den ut helt ennå.

Specs:

Core2Duo E8500 @3.67GHz

6GB DDR2 1066MHz (4 brikker med kjøler)

3x 7200 RPM HDD

1x OCZ Vertex SSD

1x Nvidia GeForce GTX285

I tillegg har jeg stortsett alltid lydkort kobla på USB (Native Instruments AK1) som trekker litt pluss en firewire disk og noe andre småting.

GTX 285 skal visst bruke mye strøm på full belastning, så jeg regner med jeg må opp i 600watt ihvertfall?

Hvilken PSU bør jeg gå for? Jeg regner med å skifte ut hovedkort og CPU når neste generasjon av intel kommer ut, så kan gjerne kjøpe en PSU jeg kan ha noen år.

Har forstått det slik at billig corsair (slik jeg hadde) egentlig bare er rebranda PSUer og ikke laget av Corsair?

Hva andre brands er bra? OCZ? Chieftec? Antec? Thermaltake? Vil gjerne ha modulær og helst ikke noe særlig over 1000 kr.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Corsair har PSUer laget av Seasonic og CWT.

Merker som Chieftec, OCZ, Antec, Cooler master, Thermaltake, er alle gode gode, men husk å lese tester! Finn ut hvilke strømforsyninger som har stabile spenninger.

Jeg anbefaler på grunnlag av dine krav:

Chieftec Nitro Series 750W

Jeg kjenner en som har en slik en og skal visst være godt fornøyd. :thumbup:

Lenke til kommentar

Har forstått det slik at billig corsair (slik jeg hadde) egentlig bare er rebranda PSUer og ikke laget av Corsair?

Hva andre brands er bra? OCZ? Chieftec? Antec? Thermaltake? Vil gjerne ha modulær og helst ikke noe særlig over 1000 kr.

Som nevnt, Corsair produserer ikke sine egne enheter, de bare får visse selskaper til å gjøre det på oppdrag fra dem.

De fleste PSUer er faktisk produsert av andre selskap enn det opprinnelige merket.

OCZ produseres for tiden av Fortron Source, Sirfa/High Power, Great Wall.

Chieftec produseres av Sirfa/High Power eller Channel Well (CWT)

Antec produseres av Seasonic eller Delta Electronics.

Thermaltake produseres av Channel Well, HEC eller Sirfa/High Power.

Ja, du forstår sikkert at det er litt av en jungel. Jeg vil vel si at du er uheldig, og at du ikke bør være redd for Corsair av den grunn. Men du kan jo selvfølgelig velge et annet merke, uten at det forøvrig er et "tryggere" valg. For alt kan feile som man vet.

Om du ikke har kvittering på PSUen, og ikke husker hvor du har kjøpt den, kan du forsåvidt sende den til Corsair for RMA. Men det betyr jo at du må betale frakt til dem.

Lenke til kommentar

Takk for all input her!

Jeg fant ut at jeg måtte ha maskina i gang så fort som mulig og utvalget på den lokale butikken var ikke det helt store.

Jeg endte tilslutt opp med Corsair HX850, som er modulær og i følge endel tester skal være bra.

Jeg har akkurat fått satt den inn, og heldigvis fungerer alt på maskina som det skal.

Skal undersøke det med RMA, har corsair en plass i norge jeg kan sende den inn, eller blir det utlandet jeg må forholde meg til?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...