Substitute Skrevet 19. oktober 2011 Del Skrevet 19. oktober 2011 Jeg synes det er utfordrende å ta bilder der du har flere objekter i et og samme bilde som du ønsker skal være skarpe og fint eksponerte. Dette bildet er av kystvaktskipet Nordkapp med en MOB båt i forgrunnen. Situasjonen oppsto plutselig og jeg så at vinkelen for hvordan jeg ville det skulle være kom til å gå over raskt så jeg knipset flere bilder. Dette ble det beste. Kom gjerne med tips og triks til forbedringer. Bildet har jeg økt kontraster og økt litt skarphet og kroppet litt, samt rettet på horisont og hvitbalanse. Lenke til kommentar
Anskar Skrevet 19. oktober 2011 Del Skrevet 19. oktober 2011 Jeg synes bildet er for trangt komponert, gir meg litt "klaus-følelse". Lenke til kommentar
Nikona Skrevet 20. oktober 2011 Del Skrevet 20. oktober 2011 Ville nok hatt litt mer rom foran kystvaktskipet. Men slike øyeblikksbilder blir jo litt på lykke og fromme. Man kan ikke dirigere fotoobjektene, og da må det bli som det blir. Synes motivet er fint og havoverflaten spennende. Lenke til kommentar
Substitute Skrevet 24. oktober 2011 Forfatter Del Skrevet 24. oktober 2011 Takk for konstruktive svar. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå