Gå til innhold

Stronghold 3 Diskusjon

Gjest Slettet+513

Anbefalte innlegg

Gjest Slettet+513

Det er vel en liten spillebase der ute som spillte Stronghold 1 veldig mye og som kanskje hatet den forferdelige oppfølgeren Stronghold 2.

25.oktober er den offisielle utgivelsesdatoen til Stronghold 3 og jeg personlig håper spillet holder mål slik som eneren.

Features:

Improved building system allowing unprecedented levels of realism and intricacy in castle and village design

Realistic physics and cutting-edge graphics bring siege warfare to life in stunning detail

Story-driven gameplay engages players across two campaigns: combat or economic

Dramatic nighttime sieges add a new dimension to the Stronghold franchise

Besiege other players' castles or defend your own in a range of action-packed online multiplayer modes

Play through accurately re-created sieges from the pages of history. Will you succeed where others failed?

1m.jpg

3m.jpg

4m.jpg

7m.jpg

10m.jpg

14m.jpg

11m.jpg

Er dette ett spill du kommer til å elske eller hate?

Endret av Slettet+513
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Realistic physics and cutting-edge graphics bring siege warfare to life in stunning detail

Kan de seriøst ha LOV til å kommet med et sånn utsagn!?

Etter å ha sett et par videoer av Stronghold 3 må jeg si det ser helt forjævlig dårlig ut, hele spillet har elendig grafikk og animasjoner/fysikk, og ser alt i alt ut som et 2005 spill, noe som gjør at setningen over her får meg til å hoppe av stolen i sinne, da det omtrent kan sammenlignes med å si at en lada er en fantastisk sportsbil.

Som en Stronghold 1 fan jeg er, så er det et lite håp om at dette blir bra, men videoene tyder hittil på at spillet blir alt annet enn nettopp det.

Endret av MrLG
Lenke til kommentar

Sukk, hva skjer med ny spill om dagen:

http://www.rtsguru.com/game/299/features/230/Stronghold-3-Review.html

Først fikk CitiesXL 2012 en 5/10 karakter, og nå Stronghold 3 den samme... Virker som mine bekymringer før release var berettiget...

Hadde dessverre ikke regnet med noe annet, men håpet var jo der.

Noen som har spilt spillet ennå og kan rettferdiggjøre en bedre karakter enn 5/10?

Lenke til kommentar

Husker jeg likte og spilte Stronghold Crusader mye, var det en expansion til 1`ern eller 2`ern?

Var ikke noe lovende review nei men burde nok avvente litt med å avskrive spillet på bakgrunn av denne. Ingen andre critics reviews reg på metackritic.com enda og disse bugsene han sliter med og trekker for blir jo brått rettet opp i en patch ved lansering eller tett etter som sedvanlig vis med dagens PC spill :roll:

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+513

Sukk, hva skjer med ny spill om dagen:

http://www.rtsguru.c...d-3-Review.html

Først fikk CitiesXL 2012 en 5/10 karakter, og nå Stronghold 3 den samme... Virker som mine bekymringer før release var berettiget...

Hadde dessverre ikke regnet med noe annet, men håpet var jo der.

Noen som har spilt spillet ennå og kan rettferdiggjøre en bedre karakter enn 5/10?

Tror ikke jeg ville stolt på RTSguru. Har aldri hørt om dem engang. Jeg skal prøve spillet og komme med en mening.

Endret av Slettet+513
Lenke til kommentar

Høres jævlig bra ut, i følge han:

I bought this game about 2 hours ago. Holy shit am I diappointed. I feel seriously cheated. Listen to this: You CAN'T increase the speed (unlike previous games)! Everything is slow as f**k. The unit AI is dumb as hell and your men will get stuck on towers and simple freaking gateways all the time. They couldn't even be bothered to create some proper campaign animations either. Combat is boring and sieges, for all of the above reasons, have become miserable wastes of time. DO NOT BUY THIS GAME!!!
Endret av Stifi
Lenke til kommentar

Jeg vet ihvertfall at JEG vil heller ha et fengende og velfungerende 2D-spill med stygge pixler fremfor 3D eyecandy-effekter.

I spill som Stronghold er musikken og lydeffektene alene nesten grunn til at jeg blir sittende fanget. Når jeg så hvor "bra" grafikken hadde blitt ble jeg skeptisk. Jeg så hvordan bøndene ruslet sakte rundt - og når jeg nå leser at det ikke går an å endre hastigheten på spillet avventer jeg ihvertfall noen patcher jeg også.

Lenke til kommentar

Skuffende, men kanskje ikke så overraskende. Så ikke akkurat grensesprengende ut fra beta screen shots.

Glad jeg ikke forhåndsbestilte.

Likevel, jeg er en sucker for middelalder-themed rts. Om patching kan glatte ut bugs, og prisen blir mer overkommelig, kan dette bli en artig lan-rts.

Lenke til kommentar

Jeg er faktisk en ny Stronghold spiller, jeg hadde ikke spillt noen av spillene før for et par måneder siden, kjøpte den steam pakken med SH1 Crusade og SH2

Elsket SH1, har ikke kost med med et RTS så mye på lenge, det var oldschool og gøy, grafikken var kos, hærlig å se mange mange piler i lufta som kutter ned fienden.

Kampanjen var drit kul, eneste jeg ikke likte var at på senere missions var det veldig mye mace men som driver å slår på veggene for å ødlegge dem, det var litt tullete, spesielt når de i tidligere brett brukte katapulter. Men det var det eneste jeg ikke likte, når jeg kom til 2eren gikk alt fint helt til det ble kamper, animasjonene var mildt sagt teite, når fienden slår på vegger, blir ikke veggene ødlagt, men synker ned i bakken. Det var teit nok til at jeg ikke gadd å spille mer.

Lenke til kommentar

Og ikke for å snakke om hvor teit siege var i Stronghold 2. I Crusader og SH1, så føler jeg at for å kunne vinne så måtte man holde på murene. Hvis de kom igjennom, kunne man selvsagt ha en hær inni selve slottet som sloss mot fienden. Men det var stor forskjell på en GOD borg og en dårlig borg. I SH2 så følte jeg at det nesten var likegyldig hvordan borgen var bygd opp. De kom med stigene sine, og det som dermed spilte en rolle var hvor gode soldatene dine var.

Ikke noe galt med at AI-en bruker slike triks, men det føltes som om viktigheten av det å ha en god borg forsvant - da murene ble tatt på null komma niks uansett.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...