Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Folkens. Jeg har et kjempe problem!!

Jeg har i helgen oppgradert våre servere og opprettet nytt domene. De gamle serverene er ikke lenger i drift og således utilgneglige. Alle maskinene i nettet er overført til nytt domene og alt er i den skjønneste orden. Bortsett i fra en ting. MIN MASKIN!! Den glemte jeg rett og slett. Eneste jeg har gjort på egen maskin er å melde inn i det nye domenet og legge den nye domenebrukeren min inn som administrator på maskine. jeg var 100% sikker på at det skulle vøre tilfredstillende, men neida! Nå har jeg plutselig en ubrukelig maskin fordi hele profilen min er låst. jeg tenkte med en gaang aat det er jo bare å gjøre en Take Ownership, men det nekter den å gå med på. Virker som at jeg trenger den gamle domenekontrollerene for å få løst opp dette, men det er altså umulig...

Alle tips her er hjertelig velkomne...

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg regner med du har passordet til den lokale admin brukeren? Altså maskinnavn\administrator ?

Eller en gammel domenebruker på maskinen som også hadde domain admin rettigheter, og ergo var cachet på maskinen? Da går det an å melde denne ut selv om den ikke får kontakt med det gamle domenet, det tar bare lengre tid pga DNS timeout issues.

Lenke til kommentar

Men hvordan logger jeg meg på med den gamle kontoen ? Jeg har prøvd å bytte bruker og anngi olddomain\username men får bare beskjed om at domene kontrolleren ikke er til stede. Du kan hevde så mye du vil at jeg dermed ikke har domene brukeren lokalt, men det kan keg garantere. Jeg bruker denn elaptoppen over alt utenfor kontorets fire vegger som på tog og hjemme. Den er derfor garantert der. Men noe skjedde når jeg meldte den inn i det nye domenet. Da falt noe ut her...

Dette er forøvrig windows 7 om det hjelper...

Lenke til kommentar

Idet du melder maskinen inn i et nytt domene (og dermed ut av det gamle), kan du ikke lenger logge på den gamle kontoen.

Hvis du må ha tak i den gamle brukerprofilen, må du endre rettighetene til alle filene i profilen (ta eierskap + sette nye rettigheter). Da kan du hente ut filer manuelt.

Hvis du ønsker å bruke profilen på en annen brukerkonto, må du antakelig også endre rettighetene i NTUSER.DAT (tilsvarende det man må gjøre når man konverterer en profil til mandatory, se pkt. 12-15 i denne veiledningen). Deretter kan du endre profilpekeren under "ProfileList" i registeret for den aktuelle brukerkontoen.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...